یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

بازداشت روزنامه‌نگار آمریکایی در روسیه به‌مدت ۳ ماه تمدید شد

بازداشت روزنامه‌نگار آمریکایی در روسیه به‌مدت ۳ ماه تمدید شد

بازداشت روزنامه‌نگار آمریکایی در روسیه به حکم دادگاه مسکو به‌مدت ۳ ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادگاه مسکو امروز سه شنبه بازداشت «ایوان گرشکویچ» (Evan Gershkovich) روزنامه نگار وال استریت ژورنال تمدید کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، بازداشت «ایوان گرشکویچ» به مدت ۳ ماه تمدید شده است.

این در حالیست که سفارت آمریکا در مسکو پیشتر از دیدار سفیر ایالات متحده با «ایوان گرشکویچ» (Evan Gershkovich) خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال در روسیه خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، «لین تریسی» (Lynne Tracy) سفیر آمریکا در مسکو در این خصوص اعلام کرد که وی در این دیدار حال «ایوان گرشکویچ» را خوب ارزیابی کرده و بر لزوم آزادی فوری وی تأکید کرده است.

این در حالیست که «ایوان گرشکویچ» خبرنگار بازداشت شده روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در حال جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده در ارتباط با مجتمع نظامی- صنعتی روسیه بازداشت شده است.

روسیه چندی پیش از بازداشت یک روزنامه نگار دفتر وال استریت ژورنال در شهر یکاترینبورگ مسکو به ظن جاسوسی خبر داده بود.

بر اساس بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه، «ایوان گرشکویچ» شهروند آمریکایی متولد سال ۱۹۹۱ و خبرنگار دفتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا بازداشت شد.

طبق این بیانیه، این روزنامه نگار به دستور آمریکا، اطلاعات محرمانه را درباره فعالیت‌های یک شرکت وابسته به مجتمع نظامی-صنعتی روسیه جمع آوری کرده بود و هنگام تلاش برای جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده، در شهر یکاترینبورگ مسکو بازداشت شد.

بیانیه مذکور می‌افزاید: اداره تحقیقات سرویس امنیت فدرال یک پرونده جنایی علیه این شهروند آمریکایی بر اساس ماده ۲۷۶ قانون جزایی روسیه به اتهام جاسوسی تشکیل داده است.

روزنامه وال استریت ژرونال نیز ضمن تأیید خبر بازداشت خبرنگار خود در روسیه، اتهامات مسکو علیه او را به شدت تکذیب کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *