یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

” بایدن ” جایگاه اول نامزدهای دموکرات را از دست داد .

” بایدن ” جایگاه اول نامزدهای دموکرات را از دست داد .
برای اولین بار از زمان مطرح شدن اسامی نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، «جو بایدن» در یک نظرسنجی رتبه اول را از دست داد.

به موازات ادامه تحرکات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) آمریکا، نتیجه یک نظرسنجی تازه در این کشور نشان می‌دهد که جایگاه معاون هشت ساله باراک اوباما تنزل پیدا کرده و رتبه اول نامزدها را از دست داده است.

در نظرسنجی «دانشگاه مانموث» آمریکا که از موسسات معتبر افکارسنجی به شمار می‌آید، برای اولین بار «جو بایدن» جایگاه نخست را از دست داده و به رتبه دوم رفته است.

بایدن که در تمام هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما (اول بهمن ۱۳۸۷ تا اول بهمن ۱۳۹۵) معاون رئیس‌جمهور و نفر دوم دولت این کشور بوده، پیش از این در تمامی نظرسنجی‌ها رتبه اول را داشت.

طبق نظرسنجی مانموث،  «برنی سندرز» و «الیزابت وارن» هریک با کسب ۲۰ درصد آرا، بالاتر از بایدن قرار گرفته‌اند و سهم معاون اوباما  از این نظرسنجی ۱۹ درصد بوده است.

این نظرسنجی از تاریخ ۱۶ آگوست تا ۲۰ آگوست (۲۵ تا ۲۹ مرداد) از یک نمونه آماری ۲۹۸ نفر در سراسر آمریکا انجام شده که نامشان را به عنوان رای‌دهنده دموکرات یا مستقل ثبت کرده‌اند.

نتیجه این نظرسنجی درباره نازدهای دموکرات به شرح ذیل است:

سناتور وارن: ۲۰ درصد

سناتور سندرز: ۲۰ درصد

بایدن: ۱۹ درصد

کامالا هریس: ۸ درصد

پیت بوته‌جج: ۴ درصد

کری بوکر: ۴ درصد

اندرو یانگ: ۳ درصد

بتو اورورک: ۲ درصد

جولیان کاسترو: ۲ درصد

ماریان ویلیامسون: ۲ درصد

امی کلوباچار: ۱ درصد

تولسی گابارد: ۱ درصد

بیل دو بلاسیو: ۱ درصد

دیگران: ۱ درصد

افرادی که هنوز تصمیم به حمایت از هیچ نامزدی نگرفته‌اند: ۱۰ درصد

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *