دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

برابری جنسیتی؛ لیگ فوتبال زنان اسپانیا ازفصل آتی حرفه‌ای قلمداد می‌شود

برابری جنسیتی؛ لیگ فوتبال زنان اسپانیا ازفصل آتی حرفه‌ای قلمداد می‌شود

 دولت اسپانیا «دین تاریخی» خود را به فوتبال زنان این کشور با به رسمیت شناختن لیگ برتر فوتبال زنان اسپانیا به عنوان لیگ حرفه‌ای فوتبال ادا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، لالیگا زنان که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد لیگ برتر فوتبال زنان اسپانیا بوده و از ۱۸ تیم تشکیل شده است؛ با این وجود این لیگ به عنوان لیگی حرفه‌ای شناخته نشده و وجه تمایزی ملموس نداشت.

«آیرین لوزانو» رییس شورای ورزش اسپانیا اعلام کرد که دولت آماده است تا «به این بی‌عدالتی پایان دهد.»

لوزانو در سنای اسپانیا اظهار داشت: شورای ورزش اسپانیا در نظر دارد تا لیگ فوتبال زنان را از فصل ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ به بعد به عنوان لیگ حرفه‌ای به رسمیت بشناسد. نمی‌توان لیگ مردان را حرفه‌ای دانست و لیگ زنان همچنان غیرحرفه‌ای خوانده شود. هیچ منطقی در این موضوع وجود ندارد و ما قصد داریم به این بی عدالتی پایان دهیم تا شرایط ورزشکاران زن را بهبود بخشیده و ساختار ورزش را تقویت کنیم. هدف ما این است که بهترین لیگ زنان را در اروپا داشته باشیم و بهترین راه برای دستیابی به این مهم، حرفه‌ای دانستن آن است.

به رسمیت شناخته شدن به عنوان لیگی حرفه‌ای به لالیگا زنان این اجازه را می دهد تا مستقل بوده، به منابع بهتری دسترسی پیدا کرده و شرایط را بهبود بخشند زیرا بعد از این، باشگاه‌ها مسوولیت سازماندهی لیگ را عهده دار خواهند شد.

از زمان امضای نخستین توافق جمعی تاریخ فوتبال زنان اسپانیا در فوریه ۲۰۲۰، اتحادیه باشگاه های فوتبال زنان (ACFF) اعلام کرد که لالیگا زنان با سه معیار اصلی مورد نیاز برای حرفه‌ای شناخته شدن مطابقت دارد.

تمام بازیکنان این لیگ قرارداد دارند و این در حالی است که لیگ زنان با جذب اسپانسرها و حق پخش تلویزیونی، بُعد مالی نیز پیدا کرده و علاوه بر این، این لیگ با داشتن تیم‌هایی همچون بارسلونا و اتلتیکو مادرید لیگ حائز اهمیت و جذابی محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *