دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

برادر رئیس جمهور سابق الجزایر به ۸ سال زندان محکوم شد

برادر رئیس جمهور سابق الجزایر به ۸ سال زندان محکوم شد

 دادگاهی در الجزایر «سعید بوتفلیقه» برادر « عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام فساد مالی برای تامین مالی مخفیانه برای تبلیغات در انتخابات لغو شده ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ به هشت سال حبس محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی الجزایر، دادگاه «سیدی أمحمد» در پایتخت این کشور امروز (دوشنبه) حکم هشت سال حبس و سه میلیون دینار (حدود ۲۰ هزار دلار) جریمه نقدی و توقیف کلیه اموال در حق «سعید بوتفلیقه» را صادر کرد.

همچنین «علی حداد» تاجر نزدیک به رئیس جمهور سابق پس از محکومیت در همین پرونده به چهار سال زندان و همین جریمه نقدی محکوم شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری الجزایر این احکام بدوی بوده و قابل اعتراض در مراجع قضایی بالاتر است.

«بوتفلیقه» و «حداد» به اتهام پولشویی، سوء استفاده از نفوذ، عدم اعلام اموال و تامین مالی مخفیانه تبلیغات انتخاباتی تحت نظر قرار داشتند.

طبق اظهارات قبلی دادستان عمومی الجزایر این پرونده مربوط به انتقال وجوه به خارج از کشور در سال ۲۰۱۹ به منظور افتتاح شبکه ماهواره‌ای به نام «الاستمراریه» برای حمایت از نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود در آوریل ۲۰۱۹ برگزار شود اما به دلیل قیام مردمی لغو شد.

«سعید» ۶۶ساله برادر کوچکتر «عبدالعزیز بوتفلیقه» است که در سال ۱۹۹۹ به نهاد ریاست جمهوری الجزایر پیوست و پس از وخامت وضعیت سلامتی بوتفلیقه در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک مرد با نفوذ و قدرتمند ظاهر شد.

سعید برادر رئیس جمهور فقید الجزایر از مه سال ۲۰۱۹ در بازداشت به سر می‌برد و پیش از این قوه قضائیه  وی را در دو پرونده تبرئه کرده بود. اولی در سال ۲۰۲۱ که در رسانه‌ها به عنوان «توطئه علیه ارتش و دولت» مطرح شد و دومی در ماه مه گذشته به اتهام «اخلال در کار قوه قضائیه» در دوران حکومت برادرش.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *