یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

بعیدی‌نژاد: آفکام دریافت شکایت‌ ایران از شبکه‌های فارسی زبان معاند را تأیید کرد

بعیدی‌نژاد: آفکام دریافت شکایت‌ ایران از شبکه‌های فارسی زبان معاند را تأیید کرد
*بعیدی نژاد یکم آذرماه گذشته اعلام کرد که سفارت ایران در نامه رسمی به آفکام از شبکه‌های معاند فارسی زبان همچون «بی‌بی‌سی فارسی»، «ایران اینترنشنال» و «من‌وتو»، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی در کشور، شکایت کرده و اجرای قانون را نسبت به آنها خواستار شده است.

لندن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس اعلام کرد که نهاد ناظر بر رسانه های تصویری موسوم به «آفکام» دریافت شکایت‌ نامه ایران علیه شبکه‌های فارسی زبان معاند را تأیید کرده است.

«حمید بعیدی نژاد» پنجشنبه شب با انتشار پیامی در توییتر، این خبر را اعلام و اضافه کرد: این نهاد، آمادگی خود را برای بررسی شکایت ایران به‌ محض دریافت برنامه‌های مشخص مورد شکایت اعلام کرده است.

وی عنوان کرد که شکایت علیه شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز به طور هم‌زمان، از طریق شبکه جهانی بی‌بی‌سی در جریان است.

بعیدی نژاد یکم آذرماه گذشته اعلام کرد که سفارت ایران در نامه رسمی به آفکام از شبکه‌های معاند فارسی زبان همچون «بی‌بی‌سی فارسی»، «ایران اینترنشنال» و «من‌وتو»، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی در کشور، شکایت کرده و اجرای قانون را نسبت به آنها خواستار شده است.

گروه‌های معاند و شبکه‌های ضد نظام خارج کشور، همسو و هماهنگ با اغتشاشگرانی که چندی پیش با سوء استفاده از اعتراض‌های مردمی به جان و مال مردم عادی و نیروهای امنیتی و انتظامی آسیب رساندند، دست به تقویت پروپاگاندای ضد ایرانی زده و به حمایت از آشوبگران پرداختند.

بعیدی‌نژاد پیش‌تر در توئیتی نوشته بود که مردم ایران هیچ‌گاه این روزها را فراموش نمی‌کنند که چگونه شبکه‌های معاندی همچون «بی‌بی‌سی فارسی»، «صدای آمریکا»، «من‌ و تو» و «ایران اینترنشنال»، با ارتزاق از بودجه دولت‌های خارجی و گروه پهلوی، در تلاشند آشوبگران سازمان‌یافته، قاتلان جان و آتش‌زنندگان اموال را منتقدان سیاسی معرفی کرده و ایران را به ناامنی بکشند.

او سپس با مرور تراز مالی شبکه «من و تو»، آن را به لحاظ اقتصادی شرکتی کاملاً ورشکسته توصیف کرد و نوشت: از ۹۵ میلیون پوند سرمایه، این شبکه فقط ۳ میلیون درآمد داشته و بقیه ضرر بوده است.

به گفته سفیر ایران در لندن، این شبکه که از طریق تزریق پول اموال به‌غارت رفته ملت ایران توسط خانواده پهلوی اداره می‌شود، به دستگاه تبلیغاتی این خاندان تبدیل شده است.

در همین پیوند «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز دیروز (سه شنبه) در توییتی نوشت که در حاشیه نشست ویژه افغانستان در استانبول، خبرنگار جوانی با نشان دادن کارت خبرنگاری خود برای تلویزیون یک افغانستان گفت وگوی کوتاهی با دکتر ظریف انجام داد. الان تلویزیون معلوم الحال ایران اینترنشنال مدعی مصاحبه اختصاصی با وزیر خارجه ایران است که بشدت تکذیب و پیگیری می‌کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *