یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

بندر «ایلات» برای اولین بار خالی از کشتی شد

بندر «ایلات» برای اولین بار خالی از کشتی شد

یک شبکه مصری به دنبال حملات ارتش یمن به کشتی‌های اسرائیلی، با انتشار تصویری ماهواره‌ای از بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد که برای اولین بار در این بندر هیچ کشتی برای تخلیه بار وجود ندارد.ارتش یمن پیشتر در دو بیانیه اعلام کرده بود که در حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مقاومت این کشور، به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نخواهد داد.

به گزارش فارس، شبکه مصری «القاهره الاخباریه»، امروز (شنبه)، با انتشار تصاویری ماهواره‌ای از بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد که هیچ کشتی‌ای در این بندر وجود ندارد.

مجری القاهره الاخباریه اعلام کرد در تصویری که صبح امروز از بندر ایلات گرفته شده، هیچ کشتی‌ای برای تخلیه بار در این بندر وجود ندارد که چنین رویدادی برای اولین بار در این بندر رخ داده است.

ارتش یمن پیشتر در دو بیانیه اعلام کرده بود که در حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مقاومت این کشور، به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نخواهد داد.

به دنبال صدور این بیانیه، ارتش یمن، مطابق با بیانیه اعلام‌شده، تمام کشتی‌های اسرائیلی را که بدون توجه به هشدار نیروی دریایی یمن به مسیر خود به سوی بندر ایلات ادامه می‌دادند، هدف حمله پهپادی و موشکی قرار داد.

ارتش یمن پیش از صدور بیانیه‌های یادشده طی چندین عملیات نیز بندر ایلات را با موشک و پهپاد هدف حمله قرار داده بود.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرده بود که حملات ارتش یمن تا زمان تداوم تجاوزات در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

«محمد علی القادری» فرمانده دفاع سواحل یمن پیشتر در سخنانی گفته بود که یمنی‌ها تنها با حرف و شعار از مردم فلسطین حمایت نمی‌کنند، بلکه از تمام ظرفیت‌های خود برای پیروزی مردم فلسطین استفاده خواهند کرد.

او تاکید کرده بود که نیروهای مسلح یمن دریای سرخ را به گورستانی برای کشتی‌های اسرائیلی تبدیل خواهند کرد.

پایان پیام/م

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *