سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

تأکید برزیل، عربستان و قطر بر آتش بس دائم در غزه

تأکید برزیل، عربستان و قطر بر آتش بس دائم در غزه

 رئیس جمهور برزیل و ولیعهد عربستان و امیر قطر بر ضرورت آتش بس دائمی در نوار غزه و ارسال کمک های بشر دوستانه برای مردم این منطقه تأکید کردند.داسیلوا با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز در ریاض دیدار کرد و دوطرف در این دیدار بر ضرورت متوقف شدن جنگ علیه غزه، حفظ جان غیر نظامیان و ارسال کمک ها به این منطقه تأکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، دیوان امیری قطر در بیانیه ای امروز اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل استقبال کرد و طرفین، درباره اوضاع غزه و سرزمین های فلسطینی گفتگو و تبادل نظر کردند.

براساس این بیانیه، شیخ تمیم و داسیلوا در این دیدار اهمیت دستیابی به آتش بس دائم و حفاظت از جان غیر نظامیان و همچنین ارسال کمک ها به غزه را مورد تأکید قرار دادند.

داسیلوا با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز در ریاض دیدار کرد و دوطرف در این دیدار بر ضرورت متوقف شدن جنگ علیه غزه، حفظ جان غیر نظامیان و ارسال کمک ها به این منطقه تأکید کردند.

برزیل که در ماه اکتبر و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ریاست شورای امنیت را به عهده داشت، تلاش های زیادی را برای متوقف کردن این تجاوز انجام داد و مقامات این کشور در تماس با مقامات سایر کشورها، ضرورت توقف جنگ را اعلام کردند.

تنها دو هفته پس از آغاز تجاوز رژیم اسرائیل به غزه، «لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود درباره تحولات خاورمیانه و درگیرها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت و گو کرد و طرفین درباره وضعیت به شدت وخیم شده جنگ علیه غزه گفت و گوهای مفصلی انجام دادند و نگرانی جدی خود را در مورد افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان ابراز کردند و بر اهمیت اعلام فوری آتش‌بس، تخلیه اتباع خارجی از نوار غزه و اطمینان از دسترسی بلامانع به کمک های بشردوستانه تاکید کردند.

لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل همچنین ششم آبان ماه در نشست خبری با تاکید بر اینکه «آنچه اکنون در غزه شاهد هستیم دیوانگی نخست وزیر اسرائیل است» اعلام کرد سازمان ملل متحد باید شجاعت تضمین ایجاد دولت فلسطین را داشته باشد.

رئیس‌جمهوری برزیل در انتقاد از اقدامات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: آنچه اکنون شاهد هستیم دیوانگی نخست وزیر اسرائیل است که می‌خواهد به موجودیت نوار غزه پایان دهد و فراموش می‌کند که نه فقط نیروهای حماس، بلکه زنان و کودکان نیز قربانیان بزرگ این جنگ هستند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *