یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

تاکید مقام سوریه بر تداوم تعامل مثبت با روند سیاسی در دیدار با گی‌یر پدرسن

تاکید مقام سوریه بر تداوم تعامل مثبت با روند سیاسی در دیدار با گی‌یر پدرسن

هیئت دولت دمشق با نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه ۱۶، تحولات اوضاع این کشور را بررسی و بر تداوم تعامل مثبت دولت سوریه با روند سیاسی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در دیدار میان هیئت دولت سوریه به ریاست ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه این کشور با گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه که امروز چهارشنبه در نورسلطان، پایتخت قزاقستان صورت گرفت، تحولات وضعیت سوریه بررسی شد و سوسان بر لزوم واکنش به نقض‌های ترکیه و آمریکا در حق ملت سوریه چه در خصوص حمایت از تروریست‌ها و گروه‌های مرتبط با آنها چه سرقت منابع و ثروت‌های طبیعی و پتانسیل ملت سوریه تاکید کرد چرا که این نقض‌ها در کنار اقدامات اجباری یکجانبه دلیل اصلی درد و رنج ملت سوریه و وضعیت بد معیشتی آنهاست.

همچنین در این دیدار روند سیاسی حل بحران سوریه بررسی شد و سوسان بر تداوم تعامل مثبت دولت سوریه با روند سیاسی تاکید کرد.

پدرسن نیز گفت، تصمیم دارد تلاش‌ها برای برگزاری ششمین دور از نشست‌های کمیته بررسی قانون اساسی در ژنو را ادامه دهد.

همچنین هیئت جمهوری عربی سوریه به ریاست دکتر ایمن سوسان دستیار وزیر خارجه با هیئت روسیه به ریاست الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در چارچوب شانزدهمین نشست مذاکرات آستانه که صبح امروز در نورسلطان پایتخت قزاقستان افتتاح شده، دیدار کرد.

در این دیدار، دستور کار این نشست، تحولات سوریه و سیاست‌های غلط غربی‌ها که علاوه بر غارت ثروت و منابع طبیعی سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا، باعث ادامه جنگ علیه این کشور و افزایش رنج مردمش شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف بر گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف در دوره آینده به ویژه با توجه به تحولات کشورهای منطقه و جهان تاکید و اظهار کردند: حضور نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی در خاک سوریه غیرقانونی است و از هیچ اقدام برای بیرون راندن آنها از این کشور دریغ نخواهیم کرد.

در این دیدار نیز اوضاع بشردوستانه در سوریه و به ویژه در ادلب و تجاوزات گروه‌های تروریستی حاضر در آن و جنایاتشان علیه مردم بررسی شد.

به نوبه خود، طرف سوری تاکید کرد که اقدامات نیروهای اشغالگر ترکیه در حمایت از تروریست‌های حاضر در آنجا موجب تداوم جنایات آنها می‌شود.

دور جدید مذاکرات آستانه پیرامون بحران سوریه با حضور دو هیئت دولت دمشق و مخالفان و نیز هیئت‌هایی از کشورهای تضمین کننده و تعدادی از کشورهای ناظر و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی امروز در نورسلطان شروع شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *