دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

« تبانی » یا « تساوی » مشکل کجاست ؟ فدراسیون هندبال آسیا پاسخ دهد ( یادداشت نسترن دست پُر )

« تبانی » یا « تساوی » مشکل کجاست ؟ فدراسیون هندبال آسیا پاسخ دهد ( یادداشت نسترن دست پُر )

” رواپرس ” ، سرویس ورزشی _ قهرمان بازیکن – مربی ادواری کشور ، مربی رسمی در رشته هندبال و هاکی ( چوبگیران ) ؛

کارشناس ارشد مدیریت آموزشی – دبیر ورزش « نسترن دست پُر »

 

 

” ملي پوشان هندباليست كشورمان در سومين بازي خود در مسابقات انتخابي المپيك ٢٠٢٠ با تساوي  ٣٦ در مقابل بحرین از صعود به نيمه نهايي

باز ماندند “.

 

 

 

 

 

خبری که بلافاصله بعد از بازی روی تلکس خبرگزاری ها قرار گرفت و پژواک آن علیرغم گذشت مدّتی آزارم می دهد ؟!

اینکه در این شرایط بخواهم دست به قلم شده دهلیزی بر آنچه گذشتِ فرجام بازیِّ تیم ملّی هندبال کشورمان در حوزه فنّی داشته باشم یک بحث است و فراتر از آن نیز پرداخت به وجود نتایج غیر مترقّبه نمی دانم شاید که نه ، به حتم غیر ورزشی مانند احتمال تبانی و … ، تیم ملّی بحرین در این دوره مقالی دیگر ؛ امری که متاسفانه به شهادت همگان مسبوق به سابقه است و تیم های ملّی این کشور عربی در همه حال و در رشته های مختلف مقابل تیم های همیشه سرافراز میهن عزیزم بدان تمسّک می جویند .

هرچه هست چنین رفتارهای نازیبایی ضمن آنکه تضاد جدّی با نفس ورزش قهرمانی و رفتارهای پهلوانی را داراست در ساده ترین شکل آن قدرت تمرکز و قلم فرسایی را در این برهه از هر انسان مُنصفی سلب می نماید .

… در مُخیّله هر فرد آشنا به شرایط مسابقات و علی الخصوص مُشرف به واقعیت تیم ملی کره جنوبی هم نمی گنجد که این تیم بتواند در ششمین روز از مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیا و در گروه دوم  31 بر 30 از سدّ نائب قهرمان ٤ دوره هندبال آسيا بگذرد !!!!!!!؟؟؟!!!!

باید با تمام وجود بر شرایط حاکم بر مسابقات هندبال آنهم در « رِنج » قاره ی کهن گریست که کمترین درصدی از احتمال اِعمال تصمیمات غیرورزشی در ساحت مقدّس ورزش و در مقابل دیدگان همگان بوقوع بپیوندد .

به زعم دیگر کارشناسان ، نویسنده نیز عدم وجود بازی های تدارکاتی پیش از ورود به این مسابقات را دلیل قابل اعتنایی در ناکامی تلّقی ، امّا بطور حتم یقین دارم در صورت سیر معمولی و متعارف مسابقات ؛ شایستگی تیم ملّی کشورم در این دوره بسیار فراتر از کسب مقام پنجم احتمالی است که امشب با پیروزی مقابل تیم ملّی هنگ کنگ بدست خواهد آمد .

محرومیت از المپیک چیزی از شایستگی و زحمات تیم ملّی کشورمان نمی کاهد ، به امید به اهتزار درآمدن پرچم مقدّس کشورم توسط هندبالیست های عزیزمان در میادین جهانی .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *