پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

تحریم مراسم سفارت آمریکا در قدس اشغالی توسط فرانسه و آلمان

تحریم مراسم سفارت آمریکا در قدس اشغالی توسط فرانسه و آلمان

سفیران چند کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه مراسم سفارتخانه آمریکا در قدس اشغالی را تحریم کرده و در آن حاضر نشدند.

به گزارش فارس، سفارتخانه آمریکا در قدس اشغالی به مناسبت روز استقلال این کشور (چهارم جولای) مراسمی ترتیب داد که تعدادی از سفرای اروپایی در آن شرکت نکردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، سفرای کشورهای آلمان و فرانسه در فلسطین اشغالی جزء دیپلمات‌های ارشد اروپایی بودند که در این مراسم حاضر نشدند.

بر اساس این گزارش، دلیل عدم مشارکت این دیپلمات‌ها نیز انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی است زیرا برلین و پاریس، بر عکس واشنگتن، این شهر را به پایتختی رژیم صهیونیستی قبول ندارند.

با این حال نمایندگانی از چند کشور شامل انگلیس، نروژ، کانادا، استرالیا، رومانی و کوزوو با حضور در سفارتخانه آمریکا در قدس اشغالی، در این مراسم حضور پیدا کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در دوران ریاستش، سفارت این کشور را در روز ۱۴ می سال ۲۰۱۸  از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال داد و در اقدامی دیگر،‌ کنسولگری این کشور در قدس شرقی را نیز تعطیل و اعلام کرد که فلسطینیان برای انجام امور خود باید به سفارت آمریکا در قدس اشغالی مراجعه کنند.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷، در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه قدس شرقی و غربی را پایتخت خود اعلام کرد. شورای امنیت سازمان ملل در همین سال در قالب قطعنامه شماره ۴۷۸ اقدام رژیم صهیونیستی را غیر قانونی اعلام کرد.

پیش از این نیز سناتورهای آمریکایی ذیل متمم طرح بودجه مقابله با همه‌گیری کرونا، باقی ماندن سفارتخانه این کشور در قدس اشغالی را تصویب کردند.

انتهای پیام/ص

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *