یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

تخلف تازه ترامپ؛ گران‌فروشی از جیب مردم آمریکا

تخلف تازه ترامپ؛ گران‌فروشی از جیب مردم آمریکا

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از پرسنل سرویس مخفی این کشور هزینه‌های چند برابری بابت اقامت در هتل‌هایش دریافت کرده است.

به گزارش فارس، اسناد جدیدی که در اختیار کنگره قرار گرفته نشان می‌دهد شرکت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنگام اقامت پرسنل سرویس مخفی آمریکا در هتل‌های او هزینه‌های هنگفتی از آنها دریافت کرده است.

طبق نوشته سی‌ان‌ان، سازمان ترامپ هزینه اقامت در هتل برای پرسنل سرویس مخفی که وظیفه محافظت از او و خانواده‌اش را به عهده داشته گاهاً تا ۵ برابر بیشتر از رقم معمول اقامت برای نیروهای دولتی در هتل حساب کرده و  طی مدت ۴ سال مجموعاً بیش از ۱.۴ میلیون دلار بابت این موضوع پول گرفته است.

کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت هزینه‌هایی که ترامپ بابت اقامت‌های شبانه این نیروها دریافت کرده در بعضی از موارد ۱۱۸۵ دلار به ازای هر شب بوده است.

رئیس این کمیته گفته اخذ این هزینه‌ها باعث ایجاد نگرانی‌های جدی درباره تخلف ترامپ پیش کشیده و موجب ایجاد این ظن شده که او از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی برای شرکت‌هایش ثروت‌های بادآورده ایجاد کرده است.

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، مکرراً مأموران و افسرانی که همراه با او سفر می‌کردند را در هتل‌های خود اسکان می‌داد.

کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته خواستار دریافت صورتحساب‌های کامل مخارج نیروهای سرویس مخفی در املاک ترامپ شده اما علی‌رغم گذشت بیش از ۲ سال از این درخواست هنوز این صورتحساب‌ها را دریافت نکرده است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *