شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

ترکیه بار دیگر شروط خود را برای عضویت سوئد و فنلاند در ناتو تکرار کرد

ترکیه بار دیگر شروط خود را برای عضویت سوئد و فنلاند در ناتو تکرار کرد

 وزیر دادگستری ترکیه در سخنانی اعلام کرد که کشورهای سوئد و فنلاند مادامی که شروط ترکیه را اجرا نکنند، نمی‌توانند در سازمان ناتو عضو شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، بکیر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه گفت که اگر سوئد و فنلاند به درخواست‌های آنکارا برای استرداد اعضای گروه‌های تروریستی بی‌توجه باشند، به طور حتم نمی‌توانند به عضویت در ناتو امیدوار باشند.

بوزداغ روز شنبه به خبرنگاران گفت: تاکنون هیچ یک از متهمان تروریسم که ترکیه استرداد آنها از سوئد و فنلاند درخواست کرده است به این کشور تحویل داده نشده‌اند. انتظار ما در مورد متهمان کلاهبرداری نیست. دولت‌های سوئد و فنلاند باید این موضوع را به خوبی درک کنند.

بوزداغ گفت که روند پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو پیشرفتی به جلو نخواهد داشت مگراینکه موضوع حل شود.

دولت ترکیه موافقت کرده است که از عضویت دو کشور سوئد و فنلاند در سازمان ناتو حمایت کند مشروط بر اینکه این کشورها حمایت خود را گروه‌های تروریستی اعلام شده از سوی آنکارا بردارند.

آنکارا به طور رسمی از کشورهای سوئد و فنلاند خواستار استرداد ۳۳ نفر از متهمان به اقدامات تروریستی شده است. اوایل این ماه دولت سوئد اعلام کرد فردی متهم به کلاهبرداری را به آنکارا تحویل خواهد داد.

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد در ماه ژوئن گفت که استکهلم درخواست استرداد ترکیه را مطابق با قوانین بین المللی و اروپایی انجام می‌دهد. وی افزود که سوئد از افرادی که تهدیدی برای امنیت ترکیه هستند حمایت نمی‌کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *