یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

توافق ایران ‌و پاکستان‌ در تشکیل‌کمیته تبادل‌اطلاعات مبارزه باموادمخدر

توافق ایران ‌و پاکستان‌ در تشکیل‌کمیته تبادل‌اطلاعات مبارزه باموادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در دیدار با همتای پاکستانی خود، از توافق دو کشور برای تشکیل کمیته تبادل اطلاعات میان پلیس مبارزه با موادمخدر ایران و پاکستان خبر داد.

سردار «مجید کریمی» در گفت وگو  ایرنا در اسلام‌آباد، دیدار و رایزنی‌های امروز با فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان (ANF) را سازنده عنوان کرد و افزود: نشست امروز با همتای پاکستانی با تمرکز ویژه بر مباحث دوجانبه مرتبط با آخرین وضعیت و شیوه‌های قاچاق موادمخدر در منطقه به ویژه نقاط مشترک مرزی برگزار شد.

سردار کریمی اظهار داشت: توافقات خوبی صورت گرفت از جمله اینکه ایران و پاکستان تصمیم به تشکیل کمیته تبادل اطلاعات میان پلیس مبارزه با موادمخدر دو کشور و هماهنگی برای انجام گشت‌های همزمان مرزی گرفتند.

وی گفت: توافق شد که ایران و پاکستان گام‌های مشترکی برای هدف قرار دادن عناصر اصلی قاچاق در منطقه و جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز بردارند.

کریمی با اشاره به افزایش حجم تولید موادمخدر در افغانستان و وجود تهدید جدی در این زمینه پیش روی ایران و پاکستان، افزود: قرار شد این موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد و طرف پاکستانی نیز قول مساعد برای همکاری داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید به هر شکل ممکن جلوی روند قاچاق انسان، موادمخدر و سلاح گرفته شود، به همین دلیل اقدام دولت پاکستان برای حصارکشی مرزهای مشترک حائز اهمیت است و ایران از آن استقبال می‌کند.

سردار کریمی گفت: توافق شد تا ایران مرکز سگ‌های موادیاب نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان را راه‌اندازی و در تجهیز آن کمک و در ارائه آموزش‌های لازم به ماموران پاکستانی همکاری کند.

براساس این گزارش، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا امروز با سرلشکر محمدعارف ملک فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر و وزیر کشور پاکستان به صورت جداگانه دیدار کرد.

وی قرار است فردا با «اعجاز احمد شاه» وزیر کنترل موادمخدر پاکستان نیز ملاقات کند.

سفر به شهر «کراچی» و نشست با فرمانده آژانس امنیت دریایی پاکستان؛ از دیگر برنامه‌های بازدید رسمی سردار کریمی از پاکستان است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *