سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - Tuesday 14 May 2024

تکاپوی شهباز شریف برای سفر رسمی به چین و عربستان

تکاپوی شهباز شریف برای سفر رسمی به چین و عربستان

وزارت امور خارجه پاکستان درحال همکاری نزدیک با مسوولان سعودی برای نهایی کردن اولین سفر رسمی شهباز شریف است.

 «شهباز شریف» نخست وزیر جدید پاکستان قرار است با هدف تقویت روابط دوجانبه و پیشبرد همکاری‌های اقتصادی با عربستان سعودی و چین تا هفته‌های آینده سفرهای رسمی به این دو کشور که متحد اسلام‌آباد محسوب می‌شوند، انجام دهد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز سه شنبه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کردند که شهباز شریف قرار است اولین سفر رسمی خود در مقام نخست وزیری را تا روزهای آینده به عربستان سعودی انجام دهد.

وزارت امور خارجه پاکستان درحال همکاری نزدیک با مسوولان سعودی برای نهایی کردن اولین سفر رسمی شهباز شریف است.

نخست وزیر جدید پاکستان همچنین قرار است به چین سفر کند. این سفر بنابر سنت قدیمی اسلام‌آباد و پکن به عنوان متحدان قوی و راهبردی یکدیگر انجام خواهد شد که هدف آن تحکیم مناسبات دوجانبه و اعلام تعهد پاکستان برای گسترش همکاری‌ها با چین در تمامی حوزه‌ها از جمله اقتصادی، دفاعی، نظامی و امنیتی عنوان شده است.

«محمد شهباز شریف» رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز که روز گذشته با کسب اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد، با حضور در کاخ ریاست جمهوری سوگند خدمت یاد کرد.

وی امروز طی سخنرانی در مجلس پاکستان با تاکید بر روابط کشورش با چین و سایر کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و عربستان، گفت: دولت جدید اسلام‌آباد از تقویت روابط برادرانه با تهران از جمله توسعه همکاری‌های تجاری میان ۲ کشور همسایه حمایت می‌کند.

گفتنی است، “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه طی تماس تلفنی با شهباز شریف انتخاب وی به عنوان نخست وزیر پاکستان را تبریک گفت و بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

“نارندرا مودی” نخست وزیر هند نیز طی پیامی به نخست وزیر جدید پاکستان تبریک گفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *