پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

تکذیب تصمیم مجارستان برای انتقال سفارت به قدس اشغالی

تکذیب تصمیم مجارستان برای انتقال سفارت به قدس اشغالی

*بر خلاف ادعای رسانه های رژیم صهیونیستی، رئیس جمهور مجارستان اعلام کرد که کشورش هنوز تصمیمی برای انتقال سفارت از تل آویو به قدس اشغالی اتخاذ نکرده است.

«کاتالین نواک» در یک کنفرانس مطبوعاتی در پراگ، پایتخت جمهوری چک گفت: من نیز اخبار درباره تصمیم برای انتقال سفارت مجارستان در اسرائیل به بیت المقدس را در روزنامه‌ها نیز خواندم. اما در مجارستان، هنوز تصمیمی برای انتقال سفارت ما در اسرائیل گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور مجارستان اعلام کرد که کشورش هنوز تصمیمی برای انتقال سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی به بیت المقدس نگرفته است.

بر اساس این گزارش، «کاتالین نواک» در یک کنفرانس مطبوعاتی در پراگ، پایتخت جمهوری چک گفت: من نیز اخبار درباره تصمیم برای انتقال سفارت مجارستان در اسرائیل به بیت المقدس را در روزنامه‌ها نیز خواندم. اما در مجارستان، هنوز تصمیمی برای انتقال سفارت ما در اسرائیل گرفته نشده است.

این خبر در حالی است که روزنامه تایمز اسرائیل دیروز گزارش داد که مجارستان ماه آینده سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی را به بیت المقدس منتقل خواهد کرد. و دو طرف در روزهای اخیر پس از گفتگوهای گسترده بین الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل و «پیتر سیجارتو» دیپلمات ارشد مجارستان، بر سر این موضوع به توافق رسیدند.

مجارستان در صورت انتقال سفارت خود به قدس اشغالی به اولین کشور عضو اتحادیه اروپا تبدیل می‌شود که سفارت خود را از تل آویو به این شهر منتقل می‌کند؛ اقدامی که اتحادیه اروپا در غیاب توافق صلح بین اسرائیل و فلسطین با آن مخالف است.

جنبش حماس نیز به نوبه خود درباره احتمال انتقال سفارت مجارستان به بیت المقدس، تاکید کرد که این اقدام در صورت وقوع، نقض آشکار مشروعیت بین المللی و تجاوز مستقیم به ملت فلسطین و حقوق آنها خواهد بود.

این جنبش در بیانیه‌ای تأکید کرد که این اقدام مردود، مستقیماً به شعله ور شدن بیشتر در منطقه کمک می‌کند و از اتحادیه اروپا خواسته می‌شود موضع سختگیرانه در قبال این اقدام احتمالی اتخاذ کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *