پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

تیر لابی صهیونیسم بار دیگر به سنگ خورد/ پلیس لندن: دلیلی برای لغو راهپیمایی روز قدس نیست

تیر لابی صهیونیسم بار دیگر به سنگ خورد/ پلیس لندن: دلیلی برای لغو راهپیمایی روز قدس نیست

یک مقام ارشد پلیس لندن با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای حفظ امنیت و نظم عمومی شهر در حین برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام کرد که دلیل قانع‌کننده‌ای برای لغو این حرکت اعتراضی وجود ندارد. پارلمان تشخیص داده است که فقط شرایط بسیار نادر و خاصی وجود دارد که می توان درخواست لغو تظاهرات را به وزارت کشور ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، کولین وینگرو فرمانده ارشد پلیس متروپلیتین امروز جمعه ساعاتی پیش از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن، طی بیانیه‌ای گفت: درگیری بین اسرائیل و حماس همچنان تأثیرات گسترده‌ای در جوامع مختلف، از جمله اینجا در لندن دارد. ما می دانیم که عده ای خواهند بود که احساس می کنند این راهپیمایی به هیچ وجه نباید برگزار شود، اما ما طبق قانون کار می کنیم.

وی افزود: پارلمان تشخیص داده است که فقط شرایط بسیار نادر و خاصی وجود دارد که می توان درخواست لغو تظاهرات را به وزارت کشور ارائه کرد.

این مقام امنیتی انگلیس با اشاره به اینکه طرح چنین درخواست مستلزم اثبات خطر واقعی اختلال در نظم عمومی است تصریح کرد که پیرو گفت‌وگوهای صورت گرفته با برگزار کنندگان تظاهرات امروز، دلیل قانع‌کننده‌ای برای لغو راهپیمایی روز قدس وجود ندارد.

وی ادامه داد: حقوق مردم برای ابراز عقاید خود از طریق اعتراض باید محافظت شود و افسران ما مطمئن خواهند شد که مردم از این حق برخوردارند؛ اما هر کسی که از این حقوق سوء استفاده کند و از آن به عنوان فرصتی برای ارتکاب تخلف یا ترویج نفرت استفاده کند، باید انتظار داشته باشد که با اقدامات پلیس روبرو خواهد شد.

وینگرو خاطر نشان کرد: ما انتظارات خود را به وضوح در گفت‌وگو با سازمان دهندگان تظاهرات بیان کرده ایم و انتظار داریم که آنها این رویداد را مدیریت کنند. از شرکت کنندگان هم انتظار داریم که در چارچوب قانون رفتار کنند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن قرار است ساعاتی دیگر برگزار شود. طبق برنامه اعلام شده، شرکت کنندگان پس از تجمع مقابل ساختمان وزارت کشور انگلیس به سمت دفتر نخست وزیری تظاهرات خواهند کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *