دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ نهایت فوتبال به حقیقت پیوست؛ فینالی برای همه تاریخ

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ نهایت فوتبال به حقیقت پیوست؛ فینالی برای همه تاریخ

*حالا مسی را می‌توان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان قلمداد کرد و چه خوب که این اتفاق برای کاپیتان آلبی‌سلسته رخ داد. مسی با نبوغ ذاتی‌اش فوتبال را زیباتر کرد و فوتبال به او یک قهرمانی در جام جهانی بدهکار بود

فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیداری متفاوت با سایر دیدارهای فوتبال بود؛ همین تفاوت‌ها باعث شد از آن به عنوان یکی از تاریخی‌ترین فینال‌های ادوار جام‌ جهانی یاد شود.

به گزارش ایرنا، پرونده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قهرمانی آرژانتینی‌ها بسته شد و آلبی‌سلسته موفق شد در فینالی تمام عیار فرانسه را شکست دهد و طلسم ۳۶ ساله ناکامی در جام‌های جهانی را به پایان برساند.

این طلسم، لیونل مسی را هم درگیر خودش کرده بود و فوق‌ستاره آرژانتینی که در چهار جام جهانی پیشین نتوانسته بود، قهرمانی در این رویداد را تجربه کند، حالا با قهرمانی در جام جهانی قطر همه افتخارات ممکن در فوتبال جهان را کسب کرد؛ آن هم در شرایطی که این فوق‌ستاره گفته بود که جام جهانی ۲۰۲۲ آخرین جام جهانی او به عنوان بازیکن خواهد بود.

حالا مسی را می‌توان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان قلمداد کرد و چه خوب که این اتفاق برای کاپیتان آلبی‌سلسته رخ داد. مسی با نبوغ ذاتی‌اش فوتبال را زیباتر کرد و فوتبال به او یک قهرمانی در جام جهانی بدهکار بود

آرژانتین در فینالی به پیروزی رسید که حریفش فرانسه قدرتمند بود. فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قهرمان شده بود و انصافا در قطر هم عملکردش در اندازه‌های یک تیم قهرمان بود؛ آن هم در شرایطی که بهترین بازیکن سال جهان را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت.

در همان نیمه اول بازی مسی و دی‌ماریا ۲ گل وارد دروازه فرانسه کردند تا اینگونه به نظر برسد که کار فرانسه تمام شده است؛ اما دشان نمی‌خواست بازنده باشد و پیش از پایان نیمه نخست اولیویه ژیرو و عثمان دمبله را بیرون کشید.

تا پیش از دقیقه ۸۰ بازی چه کسی تصور می‌کرد فرانسه بتواند بازی‌های را که ۲ بر صفر عقب است را به تساوی بکشاند؟ اما این اتفاق افتاد و امباپه در ۹۰ ثانیه، ۲ گل به ثمر رساند تا بازی به تساوی کشیده شود.

در وقت‌های اضافه هم آتش‌بازی ستاره‌های پرفروغ آرژانتین و فرانسه ادامه داشت و ۲ گل دیگر توسط ۲ستاره این بازی یعنی مسی و امباپه به ثمر رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد و این آرژانتین بود که توانست کار را تمام کند و قهرمان شود.

بدون اغراق مصاف فرانسه و آرژانتین نه‌تنها بهترین و باکیفیت‌ترین فینال‌ همه ادوار جام‌ جهانی بود؛ بلکه می‌توان این بازی را یکی از زیباترین مسابقات در تاریخ فوتبال جهان قلمداد کرد.

بازیکنان هر دو تیم بدون اینکه ذره‌ای به دنبال فوتبال محتاطانه باشند، شجاعانه و بدون ترس از باخت بازی کردند. باید قدردان آنها بود که توانستند شبی به یادماندنی و تاریخی برای فوتبال جهان به یادگار بگذارند.

حالا یک بار دیگر و پس از سال‌ها که به نظر می‌رسید فوتبال دیگر جایی برای ستاره‌ها نیست و تاکتیک‌ها هستند که نتایج مسابقات را خلق می‌کنند بازی پایانی جام جهانی قطر، خلافِ این موضوع را ثابت کرد. مسی و امباپه ۵ گل از ۶ گل این بازی را به ثمر رساندند و شاید این بازی آغازی باشد برای ظهور دوباره فوتبالی که مبتنی بر ستاره‌ها باشد.

در نهایت اینکه فینال جام جهانی قطر یک بار دیگر این واقعیت را عیان کرد که فوتبال، متفاوت از سایر رشته‌های ورزشی است. فوتبال زاییده همه احساساتی که در زندگی می‌توان آنها را تجربه کرد و همین است که صدها میلیون نفر تماشاگر جام جهانی بودند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *