چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

جدال بر سر تابوت خالیِ باشگاه‌های جهان/ از ایذه تا اندیمشک؛ سپاهان کاپ یا باشگاه‌های جهان!

جدال بر سر تابوت خالیِ باشگاه‌های جهان/ از ایذه تا اندیمشک؛ سپاهان کاپ یا باشگاه‌های جهان!

 

درحالیکه همچنان بر سر نام و همچنین تیم دوم ایرانی شرکت‌کننده در تورنمنت کشتی فرنگی که قرار بود در قالب باشگاه‌های جهان برگزار شود جدال بود، خبر انصراف سپاهان از میزبانی بیرون آمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شب گذشته باشگاه سپاهان رسما از انصرافش از میزبانی مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان خبر داد.

مسابقه‌ای که هنوز نه نام و عنوانش و نه تیم دوم ایرانی شرکت‌کننده در آن، مسجل نشده بود. عنوانی که فدراسیون کشتی از آن استفاده می‌کرد، جام باشگاه‌های جهان بود، اما این رقابت‌ها با عنوان سپاهان کاپ قرار شد در تقویم اتحادیه جهانی قرار گیرد و مسابقه‌ای بین‌المللی شود.

سپاهان میزبانی این رقابت‌ها را از چندی پیش برعهده گرفته بود و به عنوان قهرمان لیگ برتر، سهمیه اول ایران محسوب می‌شد. تیم دوم، باید فولاد خوزستان می‌شد که در لیگ برتر نایب قهرمان شده بود، اما حسین اسفندیاری‌فر سرمربی این تیم خیلی زود از تصمیم باشگاهش برای عدم شرکت در این رقابت‌ها خبر داد که البته خوزستانی‌ها به عنوان قطب اصلی کشتی فرنگی کشور اعلام کردند این سهمیه را داخل استان حفظ خواهند کرد.

در ادامه با اعلام هیئت کشتی خوزستان، سیناصنعت ایذه که سابقه سالها حضور در لیگ برتر و جام باشگاه‌های جهان را داشت، از سوی این استان به عنوان تیم دوم شرکت‌کننده در مسابقات به فدراسیون کشتی معرفی شد.

هرچند که مدیرعامل باشگاه سازین سعید اندیمشک که از تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر هم بود، در مصاحبه‌ای از جایگزینی این تیم با سیناصنعت خبر داد که البته هیئت کشتی استان خوزستان این خبر را در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تایید نکرد!

درحالیکه همچنان جدال بر سر عنوان برگزاری این رقابت‌ها از جام باشگاه‌های جهان تا سپاهان کاپ و اینکه تیم دوم شرکت‌کننده از ایذه باشد یا اندیمشک، وجود داشت، باشگاه سپاهان از انصرافش از برگزاری این رقابت‌ها خبر داد.

این رقابت‌ها قرار بود 11 و 12 اسفند در اصفهان برگزار شود، درحالیکه پیش از این نوشته بودیم با برنامه‌های تیم ملی تداخل زمانی دارد. میثم دلخانی، محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی قرار است 4 تا 7 اسفند ماه در دومین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی بگیرند و 10 ملی‌پوش اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا هم از شرکت در باشگاه‌های جهان منع شده بودند تا عملا حضور 13 کشتی‌گیر شاخص در این رقابت‌ها منتفی باشد، ضمن اینکه نه سپاهان و نه فولاد، دو تیم متمول لیگ برتر نتوانسته بودند با قراردادهای پیشنهادی‌شان هیچ کدام از ستاره‌های کشتی فرنگی را به شرکت در این رقابت‌ها راغب کنند و مشخصا همین وضعیت در خصوص باشگاه‌های جهان نیز اجرا می‌شد.

جدال بر سر تابوت خالی و جامی که مشخص نشد چطور در برنامه‌ها گنجانده شد و چگونه برگزاری‌اش منتفی شد. خیلی بعید به نظر می‌رسد که فدراسیون کشتی بتواند و یا بخواهد در مدت باقی‌مانده اسپانسر دیگری را جایگزین سپاهان کند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *