یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

هند: دریافت سامانه اس- ۴۰۰ از روسیه در زمان مقرر انجام خواهد شد

هند: دریافت سامانه اس- ۴۰۰ از روسیه در زمان مقرر انجام خواهد شد

 

*ولادیمیر دروژوف» معاون خدمات نظامی روسیه در ماه فوریه گذشته (بهمن) اعلام کرد که مسکو تا پایان سال ۲۰۲۱ تحویل سامانه موشکی اس-۴۰۰ به هند را آغاز خواهد کرد و در این زمینه تاخیری نخواهد بود.

دهلی نو- ایرنا- سفیر هند در روسیه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا بر روند قراردادهای نظامی میان هند و روسیه تاثیر نخواهد گذاشت و سامانه موشکی اس-۴۰۰ در زمان مقرر به هند تحویل داده خواهد شد.

به گزارش نشریه “پرینت”، بالا ونکآتش ورما سفیر هند در روسیه گفت: من فکر نمی‌کنم شیوع این ویروس بر قراردادهای نظامی ما تاثیر بگذارد. تمام قراردادهای نظامی در مدت زمان معین شده انجام خواهند شد.

ولادیمیر دروژوف» معاون خدمات نظامی روسیه در ماه فوریه گذشته (بهمن) اعلام کرد که مسکو تا پایان سال ۲۰۲۱ تحویل سامانه موشکی اس-۴۰۰ به هند را آغاز خواهد کرد و در این زمینه تاخیری نخواهد بود.

هند در سال ۲۰۱۸ قرارداد خرید ۵ سامانه موشکی اس- ۴۰۰ به ارزش ۵ میلیارد دلار را با روسیه امضا کرد. این قرارداد انتقاد آمریکا از هند را به دنبال داشت به گونه ای که کاخ سفید هند را تهدید به تحریم کرد.

دهلی نو  با وجود مخالفت ها و اخطارهای آمریکا در خصوص انجام قراردادهای بزرگ نظامی با روسیه، این توافق را امضا کرد.

سال ۲۰۱۷، ترامپ رییس جمهوری آمریکا قانونی به نام “مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم” یا ‘کاتسا’ امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.

هند که دارای روابط گسترده نظامی با روسیه است و اکثر تجهیزات نظامی خود را از این کشور خریداری می‌کند، تحت تاثیر این قانون قرار گرفته است.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم‌های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

هند نمی‌تواند به راحتی رابطه نظامی خود را با روسیه نادیده بگیرد. اکثر تجهیزات نظامی هند ساخت روسیه هستند و مسکو در سال های گذشته یک همکار قابل اعتماد دهلی نو در زمینه تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز و همچنین انتقال تکنولوژی به هند بوده است.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *