سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

حسینی: دختران وزنه‌بردار در آسیا مدعی خواهند شد

حسینی: دختران وزنه‌بردار در آسیا مدعی خواهند شد

 دارنده نخستین مدال بین‌المللی وزنه‌برداری زنان ایران گفت: دختران ملی‌پوش در وزنه‌برداری برای کسب تجربه به مسابقات جهانی یا آسیایی اعزام نمی‌شوند، بلکه یک برنامه بلندمدت در دستور کار است که آنان را به مدعی در قاره کهن تبدیل می‌کند.

سیده الهام حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا در ورزش اظهار داشت: وزنه‌برداری یکی از رشته‌هایی بود که از ویروس کرونا آسیب دید. چون مدت‌ها تمرین را انفرادی کرد و بعد از آن نیز مجبور بودیم برای جبران کاستی‌ها تمرینات سنگینی را در دستور کار قرار دهیم. با تمهیدات وزارت ورزش و فدراسیون وزنه‌برداری تیم مهیای مسابقات قهرمانی آسیا شد و در نهایت ما به ازبکستان آمدیم تا با رقیبان خود در قاره کهن به روی تخته برویم.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که اعزام دختران ایرانی نمایشی یا برای کسب تجربه است اما اینگونه نیست و با توجه به زحماتی که کادر فنی و بازیکنان برای کسب نتیجه خواهند کشید روند رو به رشد تیم شروع‌ شده و بدون شک در آینده بیشتر از وزنه‌برداری زنان ایران در سطح قاره کهن خواهید شنید.  هر چند برای مدعی شدن نیاز به حمایت داریم و نگاه به وزنه‌برداری در بین زنان باید بیش از ‌پیش باشد.

دارنده مدال برنز مسابقات بین‌المللی ترکیه با اشاره به اعزام دختران ایرانی به تورنمنت‌های بزرگ در چند سال اخیر گفت: باید از فدراسیون، وزارت ورزش و نهادهای مسوول تشکر کنیم. این یک اقدام بزرگ و ماندگار بود. من تاکنون چهار تورنمنت بزرگ در سطح جهان را تجربه کردم. دیگر دید منفی یا نگاه خاص به زنان ایرانی وجود ندارد و این نگاه اکنون جای خود را به  احترام به رقیب داده است. مسوولان وزنه‌برداری آسیا زنان ایرانی را قابل احترام، قدرتمند و رقیب برای دیگران خواهند دانست و این موجب اعتماد به نفس خواهد بود.

حسینی درباره شرایط مسابقات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تاشکند گفت: مسوولان ازبک نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند دستورالعمل‌های بهداشتی را در محل مسابقه و تمرینات ورزشکاران به کار گیرند. این موجب خواهد شد تا دغدغه ابتلا به این ویروس در بین ورزشکاران کمتر از گذشته باشد.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از روز شنبه در تاشکند ازبکستان آغاز شد. روز یکشنبه و در دومین روز این پیکارها «پوپک بسامی» نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان در دسته ۵۵ کیلوگرم گروه B به روی تخته رفت و الهام حسینی سوم اردیبهشت به روی تخته خواهد رفت.

«پوپک بسامی» در دسته ۵۵ کیلوگرم، «فروغ یونسی» در دسته ۷۱ کیلوگرم، «الهام حسینی» و «الناز باجلانی» در دسته ۸۱ کیلوگرم و «فاطمه یوسفی» در دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم نمایندگان ایران در قهرمانی آسیا هستند.

الهام حسینی تاکنون در مسابقات قهرمانی آسیا نینگبو چین، قهرمانی جهان تایلند و جام بین المللی نعیم سلیمان اوغلو و مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان شرکت کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *