دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - Monday 06 May 2024

حمایت بسیار پایین مردم آمریکا از مواضع بایدن در غزه

حمایت بسیار پایین مردم آمریکا از مواضع بایدن در غزه

جدیدترین نظرسنجی انجام‌شده نشان می‌دهد تنها یک‌سوم مردم آمریکا، نوع واکنش رئیس‌جمهور کشورشان را در جریان جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی تایید می‌کنند.

به گزارش فارس، طبق نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی مرکز تحقیقات پیو، تنها حدود یک سوم آمریکایی‌ها، نوع واکنش و پاسخ دولت بایدن به جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی را تایید می‌کنند.

به گزارش «پولیتیکو»، طبق نتایج این نظرسنجی از میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، ۵۱ درصدشان نوع پاسخ بایدن به این جنگ را تایید نمی‌کنند در حالی که ۲۸ درصد دیگرشان واکنش وی را تایید می‌کنند.

این نتایج در بین رای‌دهندگان دموکرات‌ با اختلاف بیشتری همراه بوده است، به این ترتیب که ۴۴ درصدشان موافق واکنش و نوع پاسخ‌ بایدن به جنگ بوده، ۳۳ درصد مخالف آن هستند و ۲۲ درصد دیگر هم نظر خاصی در این رابطه ندارند.

پولیتیکو نتایج به دست آمده از این نظرسنجی را «نشانه‌ای ناامیدکننده» برای دولت بایدن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا توصیف می‌کند و می‌گوید، جنگ غزه یکی از بزرگترین چالش‌های سیاست‌ خارجی دولت بایدن محسوب می‌شود.

جالب اینکه طبق نتایج نظرسنجی انجام گرفته شده، اختلافات بر سر موضع بایدن در جنگ غزه هم نسلی بوده و از میان شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، افراد جوان‌تر تردید و مخالفت بیشتری با نوع پاسخ بایدن به جنگ مذکور دارند. در این بین پاسخ‌دهندگان زیر ۳۰ سال بیشتر از سایر گروه‌ها از دولت بایدن انتقاد کرده‌اند.

از میان گروه جوان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، تنها ۱۹ درصد پاسخ کاخ سفید را تایید کرده‌اند در حالی که ۴۶ درصد دیگرشان مخالف بایدن بودند.در این میان، افراد مسن‌تر مخالفت کمتری در این نظرسنجی از خود نشان دادند.

مخالفت جوان‌های آمریکایی با سیاست بایدن با همدردی بسیار زیادی نسبت به فلسطینی‌ها همراه بوده است و این موضوع تحت تاثیر افزایش شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۱۷ هزار نفر و آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی دیگر، تشدید شده است.

«کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به نتیجه نظرسنجی مذکور و درصد بالای مخالفت‌ جوانان با بایدن عنوان کرده است: ما بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها حکومت نمی‌کنیم و در اظهاراتی از اقدامات دولت بایدن برای رای‌دهندگان جوان آمریکایی دفاع کرد. وی در این رابطه مدعی شده است که سوابق بایدن در مورد سیاست‌های آب و هوایی و بخشش وام‌های دانشجویی نشان می‌دهد که بایدن چقدر به جوانان اهمیت می‌دهد.

ژان پیر از نوع واکنش دولت بایدن به بحران غزه نیز دفاع کرده است و مدعی شده است آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته تا تلفات غیرنظامیان در غزه را کاهش دهد. وی ادعا کرده است:ما نمی‌خواهیم شاهد کشته‌شدن جان‌های بی‌گناه باشیم.

نظرسنجی انجام گرفته شده از تاریخ ۲۷ نوامبر تا ۳ دسامبر انجام شده است و بیش از ۵ هزار و ۲۰۳ آمریکایی در سراسر این کشور در آن شرکت‌ کرده‌اند.

پایان پیام/م/ ت 3003

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *