پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

حمله کیسینجر به عملکرد بوریس جانسون در قبال بریگزیت

حمله کیسینجر به عملکرد بوریس جانسون در قبال بریگزیت

“اغلب اتفاق می‌افتد که افرادی که یک وظیفه بزرگ را تکمیل می‌کنند، نمی‌توانند کیفیت‌های خود را در اجرای آن به کار ببرند”؛ مهارتی که او بر اهمیت “نهادینه‌سازی” آن تاکید کرد.

هنری کیسینجر، سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی در اظهاراتی رهبری بوریس جانسون در قبال “اجرای” بریگزیت را، همچنان که ظاهرا دولتش در تدارک برای برچیدن به اصطلاح “پروتکل ایرلند شمالی” است، زیر سوال برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه دیلی تلگراف، «هنری کیسینجر» وزیر امور خارجه اسبق و سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی در اظهاراتی از آنچه دستاورد “حیرت‌انگیز” نخست وزیر انگلیس در تغییر دادن “مسیر بریتانیا در اروپا” خواند، تمجید و پیش‌بینی کرد که این دستاورد به عنوان “یکی از گذارهای مهم در تاریخ” ثبت خواهد شد.

با این حال، کیسینجر ۹۹ ساله به مجله ساندی تایمز گفت: “اغلب اتفاق می‌افتد که افرادی که یک وظیفه بزرگ را تکمیل می‌کنند، نمی‌توانند کیفیت‌های خود را در اجرای آن به کار ببرند”؛ مهارتی که او بر اهمیت “نهادینه‌سازی” آن تاکید کرد.

او در قبال عملکرد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس عنوان کرد که کیفیت رهبری او به طور کلی “مناسب این چالش” نبوده است.

این وزیر خارجه اسبق آمریکا پیشتر گفته بود که بریگزیت می‌تواند روابط انگلیس با آمریکا را تقویت کند و در کنفرانسی در لندن در سال ۲۰۱۷ گفت که “حتی اگر برخی از پیوندها با اروپا قطع شوند، پیوندهای دیگری با آمریکا ایجاد خواهد شد”. او یک سال قبل هشدار داد که اتحادیه اروپا “نباید با انگلیس به عنوان یک فراری از زندان، بلکه به عنوان یک هموطن بالقوه رفتار کند.”

این در حالی است که دولت جانسون قرار است امروز (دوشنبه) لایحه‌ای را در مجلس عوام ارائه کند که به وزرا اجازه می‌دهد تا به طور یک‌جانبه بخش‌هایی از به اصطلاح پروتکل مرز ایرلند شمالی را در ارتباط با بریگزیت به طور یک‌جانبه لغو کنند.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، در راستای تداوم مبارزه دولت متبوعش بر سر اجرای بریگزیت، به طرح قوانینی که کنترل‌های نقل و انتقال کالا بین بریتانیا و ایرلند شمالی را حذف می‌کنند، خواهد پرداخت؛ اقدامی که انتظار می‌رود خشم اتحادیه اروپا را برانگیزد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *