دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

خانه امن منافقین در اروپا فرو ریخت

خانه امن منافقین در اروپا فرو ریخت

نشریه آلمانی «اشپیگل» سال ۹۷ در گزارشی با عنوان «زندانیان شورش» در خصوص اردوگاه تیرانا در آلبانی نوشت:

«در انتهای خیابانی طولانی در شمال غربی آلبانی زنان و مردانی عجیب خود را برای سرنگونی حکومت ایران آماده می‌کنند. یکی از افرادی که از این سازمان جدا شده می‌گوید که آن‌ها سه بار در طول هفته بریدن گلو با چاقو، شکستن دست، درآوردن چشم با انگشت و پاره کردن دهان را تمرین می‌کنند ، این کمپ مساحتی به اندازه ۵۰ زمین فوتبال دارد که به وسیله حصار‌های بلند احاطه شده است ؛ جداشدگان می‌گویند که بیشتر ۲ هزار نفری که در کمپ به سر می‌برند اجازه ندارند تلفن همراه داشته باشند ؛ برخی از آن‌ها حتی مجاز به داشتن ساعت و تقویم هم نیستند.»

 

 

رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “ ( دارای مجوز انتشار 3 زبانه فارسی _ عربی و انگلیسی ) ؛

 

” رواپرس ” :

{ بنویسیم کمپ تیرانا «اشرف ۳» ( آلبانی )

بخوانیم « قلعه حیوانات » }

 

 

 

خانه امن منافقین در قلب اروپا از دیروز به لرزه افتاده است. از یک سو پلیس آلبانی با حمله به مقر منافقین در شهر دورس، دست به بازداشت گسترده اعضای این گروهک زده که منجر به درگیری با اسلحه گرم بین طرفین شد که به مرگ یکی از منافقین انجامید؛ از سوی دیگر، پلیس فرانسه با برگزاری تجمع سالانه منافقین در ویلپنت فرانسه مخالفت کرده است ؛ خود منافقین می‌گویند این هردو نتیجه معامله پشت پرده ایران با اروپاست، اما برخی‌ها گفته‌اند تصمیم اپوزیسیون است برای یکپارچه شدن که منافقین همواره مانعی بر سر راه آن بوده اند.

یکی شدن اپوزیسیون البته ۴۴ سال است که واگرایی داشته و همگرایی نداشته و در آشوب اخیر نیز عمق واگرایی‌ها که ناشی از تمرکز بر منافع شخصی بود آشکار شد به همین خاطر این تحلیل که اپوزیسیون را آن‌قدر قدرتمند فرض کنیم که دست به تغییر نگره مثبت چهل‌ساله اروپا به گروهک تروریستی منافقین بزند نادرست است ، علاوه بر این مابقی اپوزیسیون هم خود چه وحدت کنند، چه متفرق باشند، جمع قابل‌توجهی نیستند! ؛ تحلیل اول نیز که آن را نتیجه معامله پشت‌پرده می‌داند، قابل تأیید نیست .

زنی با پوشش متداول زنان منافقین مقابل دوربین با کلمات دست و پا شکسته انگلیسی فریاد می‌کشد و اعتراض می‌کند که چرا پلیس آلبانی به مقر آن‌ها حمله کرده است پلیس آلبانی اما اعتنایی ندارد ؛  آن‌ها معتقدند که دارو دسته رجوی توافق سال ۲۰۱۴ با دولت آلبانی را نقض کرده‌اند ؛ برای همین هم ده‌ها نفر از نیرو‌های پلیس آلبانی وارد کمپی شده‌اند که دولت این کشور ۹ سال پیش در اختیار رجویست‌ها قرار داد آن‌ها برای بازرسی رفته‌اند اما حمله اعضای منافقین به نیرو‌های پلیس آلبانی باعث می‌شود این بازرسی به یک درگیری خونین بینجامد.

وزارت کشور آلبانی بیانیه داده و گفته که «عملیات امروز ما مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است. مطابق توافق میان ما و سازمان در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفاً به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند ، از صبح امروز (دیروز) نیرو‌های پلیس آلبانی برای بازرسی از این قرارگاه برای ساعتی کنترل آن را بر عهده گرفته و ضمن بازرسی دفاتر این سازمان ، تمامی سیستم‌های الکترونیکی از جمله کامپیوتر‌ها و تلفن‌های همراه مورد بازرسی قرار گرفت ؛ برخی از وسایل الکترونیکی غیر متعارف از جمله تعدادی پهپاد به دست پلیس ضبط شد ؛نیرو‌های امنیتی در حین بازرسی با مقاومت و حمله تعدادی از اعضای این سازمان رو به رو شدند».

سال ۲۰۱۴ وقتی منافقین آخرین پناهگاه خود در عراق یعنی قرارگاه امریکایی لیبرتی را هم پس از پادگان اشرف از دست دادند، دولت آلبانی در کمپ تیرانا به آن‌ها پناه داد.

آلبانی می‌گوید این کار را صرفاً بر مبنای دلایل انسان‌دوستانه انجام داده است اما به خاطر همین اقدام انساندوستانه ۲۵ میلیون دلار از امریکا دریافت کرد!

مرگ یک تن از اعضای منافقین و زخمی شدن ده‌ها تن در این درگیری در بیانیه منافقین آمده است گفته می‌شود حال شش تن از آن‌ها وخیم است منافقین ادعا کرده‌اند این حمله با دستور ایران انجام شده است! این در حالی است که از شهریور ۱۴۰۱ روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و آلبانی قطع شده است.

درگیری میان پلیس آلبانی و اعضای منافقین در کمپ تیرانا با موجی از شادی میان کاربران ایرانی توئیتر همراه شد ، در سوی دیگر سایبری‌های رجوی مشغول کامنت‌گذاری ذیل توئیت‌های اکانت این سازمان تروریستی در توئیتر و ارسال لعن و نفرین به مقامات ایرانی هستند!

نشریه آلمانی «اشپیگل» سال ۹۷ در گزارشی با عنوان «زندانیان شورش» در خصوص اردوگاه تیرانا در آلبانی نوشت:

«در انتهای خیابانی طولانی در شمال غربی آلبانی زنان و مردانی عجیب خود را برای سرنگونی حکومت ایران آماده می‌کنند. یکی از افرادی که از این سازمان جدا شده می‌گوید که آن‌ها سه بار در طول هفته بریدن گلو با چاقو، شکستن دست، درآوردن چشم با انگشت و پاره کردن دهان را تمرین می‌کنند ، این کمپ مساحتی به اندازه ۵۰ زمین فوتبال دارد که به وسیله حصار‌های بلند احاطه شده است ؛ جداشدگان می‌گویند که بیشتر ۲ هزار نفری که در کمپ به سر می‌برند اجازه ندارند تلفن همراه داشته باشند ؛ برخی از آن‌ها حتی مجاز به داشتن ساعت و تقویم هم نیستند.»

 

 

تغییر رویه فرانسه مقابل منافقین

آلبانی البته تنها مکانی از اروپا نبود که روز گذشته اخبار بدی برای منافقین داشت، بلکه پلیس فرانسه هم به گروهک تروریستی رجوی خبر داد که امسال نمی‌توانند گردهمایی سالانه خود را در ویلپنت فرانسه برگزار کنند. پلیس فرانسه هر گونه تجمع منافقین را ممنوع اعلام کرده و دلیل آن را وجود تهدید‌های امنیتی دانسته است. این در حالی است که از سال ۲۰۱۸ هر ساله این تجمع با حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین و برخی چهره‌های امریکایی و اروپایی برگزار می‌شد و مریم رجوی هم در آن سخنرانی می‌کرد به برخی مقامات تندروی ضد ایرانی غربی هم از سوی منافقین، هزینه‌های هنگفت داده می‌شد تا در این گردهمایی حاضر شوند و سخنرانی کنند. منافقین منع گردهمایی در پاریس را معامله شرم‌آور فرانسه با ایران خوانده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس چند سال پیش در گزارشی درباره نشست این گروهک در برلین نوشت: «اغلب حاضران در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق با سازمان‌دهی ترتیب داده‌شده به دست این گروه از مدارس لهستان و جمهوری چک به برلین برده شدند تا صندلی‌های خالی موجود در همایش را پر کنند. این افراد با وعده سفر رایگان به برلین، محل اقامت رایگان و همچنین گردش در شهر برلین به این شهر آورده شده بودند.»

علاوه بر این روزنامه لوموند فرانسه نیز پیشتر در گزارشی درباره این نشست نوشت: «اکثر افرادی که در همایش‌های سازمان مجاهدین خلق شرکت می‌کنند نمی‌دانند برای چه به همایش می‌روند و فقط به این دلیل که پیشنهادی خوب برای سفر به پاریس اقامت چندروزه و پول دریافت می‌کنند، با مسئولان همایش همراه می‌شوند ، معمولاً انتظار چندانی هم از این افراد نمی‌رود آن‌ها بعد از سوارشدن به اتوبوس و رسیدن به پاریس آزاد هستند که هر جا خواستند بروند و به گردشگری بپردازند و تنها باید یک بعدازظهر به همایش این گروه بروند و پرچم‌هایی را در دست بگیرند و هرگاه از آن‌ها خواسته شد شادی کنند و پرچم‌ها را تکان دهند.»
منافقین از گروه‌های اصلی مشارکت‌کننده در جریان آشوب‌های «زن، زندگی، آزادی» بودند و انتظار داشتند مورد حمایت غربی‌ها قرار بگیرند.

 

« عبدالوهاب فرجی نژاد »

 

نمای نزدیک جلاد رجوی به درک رفت

فردی که در عملیات روز گذشته پلیس آلبانی در اردوگاه منافقین به هلاکت رسیده است، عبدالوهاب فرجی نژاد (معروف به علی مستشاری) با نام تشکیلاتی افشین بوده است. این فرد در عملیات مروارید (یا همان انتفاضه شعبانیه) علیه شیعیان کرد در عراق شرکت داشته است ، عملیاتی که منجر به شهادت نزدیک به ۲۵ هزار نفر شده است ، او همچنین ستون پنجم بعثی‌ها در جریان جنگ تحمیلی ارتش بعثی علیه ایران بود و نیز در عملیات مهندسی معکوس هم نقش داشته است. گفته می‌شود او روز گذشته با اسلحه گرم به پلیس آلبانی حمله کرده که با واکنش پلیس آلبانی معدوم شده است.

منبع : جوان 1402/03/31

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *