جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

خشم پاکستان از طالبان/ افغانستان به وظایفش عمل نمی‌کند

خشم پاکستان از طالبان/ افغانستان به وظایفش عمل نمی‌کند

 خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، روز شنبه افغانستان را به دلیل “بی توجهی به وظایف خود به عنوان یک کشور همسایه و برادر” و همچنین تعهدات حیاتی توافق نامه صلح دوحه و عمل نکردن برای جلوگیری از استفاده از خاکش برای فعالیت های تروریستی به شدت مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری داون، وزارت دفاع پاکستان این اظهارات را پس از آن اعلام کرد که ژنرال سید عاصم منیرفرمانده ارتش پاکستان با اعلام نگرانی جدی خود نسبت به پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در قلمروی افغانستان به هیات حاکمه موقف طالبان هشدار داد که به تعهدات خود پایبند باشند در غیر اینصورت نیروهای امنیتی پاکستان آماده ارائه پاسخ موثر هستند.

به گفته آصف، پاکستان در ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته به بیش از پنج تا شش میلیون پناهجوی افغان پناه داده است. وی افزود: تروریست هایی که خون پاکستانی ها را ریخته اند به خاک افغانستان گریخته اند.

پیش تر، وزیر دفاع پاکستان هشدار داد که وضعیت جاری دیگر نمی تواند ادامه یابد. وی تاکید کرد که پاکستان از همه منابع و اقدامات ممکن برای حفاظت از خاک و شهروندان خود استفاده خواهد کرد.

درپی دو فقره حمله تروریستی چهارشنبه گذشته (۲۱ تیرماه) به نیروهای ارتش در ایالت بلوچستان، فرمانده ارتش این کشور با سفر به شهر کویته در جریان عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی علیه تروریست‌ها قرار گرفت.

درپی حمله عناصر تروریستی به پادگان ارتش در شهر ‘ژوب’ ۹ نفر از نظامیان پاکستان کشته شدند و همزمان ۳ نظامی دیگر نیز درپی حمله شبه‌نظامیان در منطقه ‘سوئی’ واقع در ایالت بلوچستان جان خود را از دست دادند.

ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان طی سفر به کویته گفت: عملیات علیه تروریست ها بی وقفه ادامه خواهد داشت و تا زمانی که خطر تروریسم از پاکستان ریشه کن نشود، نیروهای مسلح آرام نخواهند گرفت.

وی خطاب به طالبان افغانستان هشدار داد که آنان باید به تعهدات مندرج در پیمان دوحه پایبند باشند و نباید اجازه دهند تا قلمروی افغانستان توسط تروریست‌ها علیه دیگر کشورها استفاده شود.

فرمانده ارتش پاکستان مدعی دخالت اتباع افغانستانی در حملات تروریستی در آن کشور شد و اظهار داشت که تردد آزادانه و پناهگاه‌های امن گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان برای اسلام‌آباد بسیار نگران کننده است.
وی تاکید کرد: تداوم حملات به پاکستان از آن سوی مرز افغانستان غیرقابل تحمل است و پاسخ مؤثر نیروهای امنیتی پاکستان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *