شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

دانشجویان فرانسوی تظاهرات کردند

دانشجویان فرانسوی تظاهرات کردند

دانشجویان فرانسه با برگزاری تجمعات مختلف در مراکز آموزش عالی این کشور ضمن اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور، هشدار دادند که در صورت عدم اعطای کمک‌های مالی دولتی به دانشگاه‌ها، در روزهای آینده اعتصاب می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دانشجویان فرانسه در تازهترین اقدام علیه دولت این کشور سه‌شنبه در دانشگاه‌های این کشور تجمع کردند و هشدار دادند که در اعتصاب‌های عمومی برنامه‌ریزی شده در روزهای آتی شرکت خواهند کرد.

به نوشته وبگاه  رادیو بین المللی فرانسه اتحادیه دانشجویان فرانسه خواستار دریافت کمک‌های مالی بیشتری از دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور شده است.

دانشجویان فرانسوی اواسط امروز در چند ساختمان دانشگاه‌های مختلف کشور تجمع کرده و تظاهراتی برگزار کردند که تا که تا غروب سه‌شنبه طول کشید.

در روزهای گذشته نیز یک دانشجوی 22 ساله این کشور در اعتراض به شرایط بد مالی، خودسوزی کرد. این دانشجوی پسر کمی قبل از خودسوزی با انتشار یک مطلب در فیسبوک درباره این اقدامش گفته بود: «من “امانوئل ماکرون”، “فرانسوا اولاند”، “نیکلا سارکوزی” و اتحادیه اروپا را به خاطر مرگم و ایجاد بلاتکلیفی درباره آینده همه مردم فرانسه مقصر می‌دانم.»

خدمات مسکن، غذا و بهداشت دارند. چندی قبل نیز ۴۷ استاد دانشگاه‌های فرانسه با حضور در دفتر روزنامه معروف «لوموند» خواستار افزایش اقدامات دولت برای رفع مشکلات مالی دانشجویان شدند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *