یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

دستگاه امنیتی مصر معاون رهبر اخوان المسلمین را دستگیر کرد

دستگاه امنیتی مصر معاون رهبر اخوان المسلمین را دستگیر کرد

 

 

دستگاه امنیتی مصر «محمود عزت» معاون رهبر عالی اخوان المسلمین را دستگیر کرد. از نظر دولت کنونی مصر، اخوان المسلمین که سابقه طولانی فعالیت اجتماعی و فرهنگی و سیاسی دارد، یک گروه تروریستی است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ” الیوم السابع “،  وزارت کشور مصر صبح امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای این اقدام را در ادامه آنچه «تلاش‌ برای مقابله با برنامه‌های دشمن با هدف تضعیف مبانی امنیت و ثبات و ظرفیت‌های کشور و رصد تحرکات رهبران فراری [ گروه ] اخوان المسلمین» خواند، دانست.

وزارت کشور مصر افزود: بخش امنیت ملی [ این وزارتخانه ]، اطلاعاتی را به دست آورد که  محمود عزت ” معاون فراری رهبر عالی اخوان المسلمین و مسئول رسمی سازمان بین المللی این گروه تروریستی  اخیراً در یکی از آپارتمان‌های منطقه جدید پنجم قاهره مخفی شده است.

این بیانیه اضافه کرد که محمود عزت در حالی دستگیر شد که شایعاتی مبنی بر حضور رهبران این سازمان در خارج از کشور به منظور تبلیغ با هدف گمراه کردن دستگاه امنیتی مصر وجود داشت.

وزارت کشور مصر در بیانیه خود با اشاره به اینکه  پس از اجازه از دادستان عالی امنیت کشور، آپارتمان یاد شده مورد بازرسی قرار گرفت و این اخوانی بازداشت شد، افزود:  در نتیجه این عملیات جستجو، تعدادی رایانه و تلفن‌های همراه که حاوی برنامه‌های رمزگذاری شده برای تامین امنیت ارتباطات و مدیریت آن از سوی رهبران و اعضای سازمان [ اخوان المسلمین ] در داخل و خارج از کشور می‌باشد و همچنین برخی اوراق که برای اجرای برنامه‌های تخریبی سازمان (اخوان المسلمین) تنظیم شده است، به دست آمد.

از زمانی که «عبدالفتاح السیسی» قدرت را با کودتا علیه «محمد مرسی» در اختیار گرفت، فشارها علیه اخوان المسلمین افزایش یافت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *