چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای رهایی از کابوس شکست در جنگ غزه

دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای رهایی از کابوس شکست در جنگ غزه

یک تحلیلگر ارشد عربی نوشت که رژیم صهیونیستی از کوچک‌ترین اتفاقات به دنبال ارائه نمایشی از پیروزی ادعایی خود در جنگ غزه است که این اقدام خود نشان دهنده شکست آنها در این جنگ برابر مقاومت است.طوفان الاقصی نقطه تحول اصلی در درگیری عربی-اسراییلی خواهد بود و پیروزی‌های بزرگ‌تر دیگری به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر شناخته شده فلسطینی و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم مقاله جدید خود درباره جنگ غزه را به بحث تلاش‌های رژیم اشغالگر برای ارائه یک تصویر پیروزی برای خود و بزرگنمایی درباره عملیات آزادی ۲ اسیر سالخورده و بیمار با کشتار صدها نفر در رفح واقع در جنوب نوار غزه اختصاص داده و نوشت: حالت شادی ساختگی که سران رژیم اشغالگر برای آزادی ۲ اسیر اسرائیلی از طریق بسیج صدها هواپیما و نیروی نظامی و قتل عام بیش از صد غیرنظامی فلسطینی، از خود نشان می‌دهند، دلیل جدیدی بر شکست این رژیم است که به دنبال یک تصویر کوچک از پیروزی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود می‌گردد.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این عملیات را یکی از موفق‌ترین عملیات‌های تاریخ اسرائیل می‌داند و یوآف گالانت، وزیر جنگ این رژیم می‌گوید: «نجات این ۲ گروگان نقطه تحول مهمی در جنگ محسوب می‌گردد و بیانگر تضعیف حماس بوده و نشان می‌دهد که این جنبش ضعیف شده و ما در هرکجا که بخواهیم می‌توانیم به آن حمله کنیم». اما لازم به ذکر است که این «پیروزی بزرگ» و «نقطه تحول اساسی» و «ضعف جنبش حماس» که صهیونیست‌ها ادعای آن را دارند، بعداز گذشت ۱۳۰ روز از پایداری قهرمانانه مردم و مقاومت غزه و تحمیل تلفات سنگین به صفوف ارتش اسرائیل حاصل شده است.

عطوان با اشاره به هلاکت نزدیک به ۲۵۰۰ صهیونیست در جنگ غزه و زخمی شدن ده‌ها هزار تن از آنها تاکید کرد: اینکه نتانیاهو و ژنرال‌های ارشد او این عملیات را دقیقه به دقیقه دنبال می‌کنند بسیار برای آنها ننگین و خفت‌آور است. اگر اسرائیل آنگونه که مقامات این رژیم ادعا می‌کنند قوی بود آیا نیاز داشت که برای آزادی ۲ اسیر سالخورده که از انواع بیماری‌ها از جمله سرطان رنج می‌برند، نشست اضطراری تشکیل دهد؟ چه بسا که جنبش حماس هم به دنبال خلاص شدن از شر این اسرا بود و از روی انسان دوستی آنها را در یک منزل ساده در جنوب رفح قرار داد و به صهیونیست‌ها گفت که بفرمائید و این اسرای‌تان را ببرید.

در یادداشت عطوان تاکید شده است: اشغالگران بیش از ۵۰ حمله پهپادی و با جنگنده‌های پیشرفته همچون اف ۱۵ و اف ۱۶ انجام دادند. شاید لازم باشد به نتانیاهو و ژنرال‌های او یادآوری کنیم که ۱۳۲ اسیر دیگر آنها نزد مقاومت است و سردرگمی و پریشانی نظامیان صهیونیست در عملیات‌های قبلی برای آزادی این اسرا منجر به هلاکت ۳۰ تن از آنها شد. اگر حماس و سایر گروه‌های فلسطینی و در رأس آنها جهاد اسلامی آن‌گونه که نتانیاهو با غرور ادعا می‌کند، ضعیف بودند، آیا می‌توانستند ۱۳۰ روز مقاومت کنند و آیا نیاز بود ۳ مقام ارشد صهیونیست (بنی گانتس و نتانیاهوو گادی آیزنکوت) ۳ طرح جداگانه برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به نشست اطلاعاتی قاهره بفرستند؟

عطوان تصریح کرد: نتانیاهو همانند معلم خودش «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دروغ می‌گوید؛ بایدنی که حتی تا این لحظه یک کلمه درباره آتش‌بس حرف هم نزده است چه برسد به اینکه آن را در غزه اجرا کند. تهدیدات نتانیاهو برای حمله به شهر رفح یک فیلم هالیوودی و بلکه فیلم هندی برای رسیدن به توافق آتش بس و تبادل اسرا از خلال توافق پاریس است. این جنگ روزی به پایان خواهد رسید، چه دیر و چه زود اما سابقه عملیات طوفان الاقصی که آغاز نابودی پروژه صهیونیسم را رقم زد و ارتش اشغالگر را شکست داده و آن را مقابل شهرک‌نشینان صهیونیست و همه جهان رسوا کرد همچنان پابرجا خواهد ماند.

در پایان یادداشت عطوان آمده است: طوفان الاقصی نقطه تحول اصلی در درگیری عربی-اسراییلی خواهد بود و پیروزی‌های بزرگ‌تر دیگری به همراه خواهد داشت. مجدداً به نتانیاهو یادآوری می‌کنیم که «یحیی السنوار» مبارز بزرگ فلسطینی همچنان زنده است و در کنار ژنرال‌های خود از تونلی امن نبرد در غزه را مدیریت می‌کند. نیروهای اشغالگر هرگز به یحیی السنوار نرسیده‌اند و نخواهند رسید و حتی اگر خدای نکرده این اتفاق هم بیفتد، او تا آخرین گلوله مقاومت خواهد کرد. مقاومت همچنان قوی و پایدار می‌ماند و نه تنها فرزندان ملت فلسطین بلکه فرزندان کل امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان حول مقاومت جمع می‌شوند و این مقاومت است که رژیم اشغالگر را کفن خواهد کرد و تابوت آن را برای کسانی که این رژیم را در سرزمین پاک فلسطین بنا کردند، می‌فرستد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *