یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

دیدارهای دیپلماتیک سجادی با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و ورزش کره‌جنوبی

دیدارهای دیپلماتیک سجادی با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و ورزش کره‌جنوبی

 وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و ورزش کره‌جنوبی دیدار کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن دیشب (جمعه) با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

رغبتی با اشاره به جلسه‌ای که به دعوت مدیران کمیته بین‌المللی المپیک، با حضور مدیر روابط بین‌الملل، مدیر روابط اجرایی و مدیر همبستگی المپیک برگزار شد، گفت: این نشست پیش‌زمینه‌ای برای بحث‌هایی که در دیدار وزیر ورزش و جوانان با «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک مطرح خواهد شد بود و پاسخ‌های مناسبی در زمینه برخی موارد و ابهاماتی که در خصوص ورزش ایران وجود داشت ارائه شد.

وی افزود: در دیداری که با رییس کمیته ملی المپیک کره‌جنوبی و هیات همراه داشتیم، طرفین بر روی چند مساله تبادل نظر کردند. با توجه به اینکه کره‌جنوبی به عنوان آکادمی آموزشی آسیا انتخاب شده است و امکانات خوبی دارد، قرار شد ورزش ایران را در زمینه آموزش و تجهیزات و وسایل استاندارد ورزشی حمایت کند. همچنین تبادل تیم‌ها، مربیان، اردوها و برنامه‌های آموزشی مشترک و دعوت طرفین برای دیدار از اماکن ورزشی هر ۲ کشور مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رضایت مدیران کمیته بین‌المللی المپیک از رویکرد جدید ورزش ایران در برگزاری انتخابات و به رسمیت شناختن مجامع تصریح کرد: مدیران در این دیدار در خصوص روندی که در ایران در دوره جدید شروع شده است ابراز امیدواری کردند و اساسنامه جدیدی که ملاک عمل فدراسیون‌ها و موجب استقلال فدراسیون‌ها قرار گرفته است بسیار موثر دانستند.

در این دیدار همچنین «لی کی هونگ» رئیس کمیته ملی المپیک کره‌جنوبی ضمن استقبال از همکاری‌های ورزشی ۲ کشور آمادگی خود را برای همکاری با ورزش ایران اعلام کرد و مقرر شد در آینده مکاتبات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

از سوی وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری از رئیس کمیته ملی المپیک کره‌جنوبی جهت سفر به تهران و بازدید از امکانات ورزشی و امضا تفاهمنامه همکاری بین طرفین دعوت بعمل آمد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *