جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل چند دهه است از مجازات گریخته است

دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل چند دهه است از مجازات گریخته است

مدیر دیده‌بان حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی روز دوشنبه در سخنانی گفت « رژیم صهیونیستی چند دهه است از مجازات بابت اقداماتش گریخته است ، مسیرهایی برای بازخواست کردن اسرائیل وجود دارد که از جمله می‌توان به دادگاه کیفری بین‌المللی اشاره کرد».

به گزارش فارس، «اسرائیل چند دهه است که از مجازات بابت اقداماتش گریخته است» این سخنان مدیر دیده‌بان حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی است که طی آن به معیارهای دوگانه جهان غرب در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اشاره می‌کند.

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه با شبکه خبری الجزیره مطرح می‌کرد، افزود: «مسیرهایی برای بازخواست کردن اسرائیل وجود دارد که از جمله می‌توان به دادگاه کیفری بین‌المللی اشاره کرد».

 وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نتیجه تجاوزات رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار و ۲۰۵ نفر افزایش یافته است. خبرگزاری شهاب به نقل از این نهاد فلسطینی گزارش داد، در جریان حملات صهیونیستها، ۴۹ هزار و ۶۴۵ نفر نیز زخمی شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت غزه شامگاه گذشته نیز گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ فلسطینی شهید و بیش از ۵۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز امروز عنوان کرد که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۴۴۹ حمله از سوی رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت که تحت تاثیر حملات گسترده به این مراکز امکان فعالیت کارکنان بهداشت و درمان «غیرممکن» شده است.

وی همچنین تأکید کرد: طبق گزارشات منتشر شده تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در غزه جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۷ هزار نفرشان کودکان بوده‌اند و هنوز آمار دقیقی از جان باختگانی که زیر آوار خانه هایشان مدفون شده‌اند، وجود ندارد. علاوه بر این ۴۶ هزار نفر دیگر هم زخمی و مجروح شده‌اند.

طبق اظهارات عنوان شده حدود ۱.۹ میلیون نفر دیگر که تقریبا معادل کل جمعیت کنونی غزه است، آواره شده‌اند و در هر جایی به دنبال یک سرپناه و منطقه امن هستند. تدروس در این رابطه عنوان کرد: هیچ جا و هیچ کس در غزه امن نیست.

پایان پیام/./ ت 3301

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *