دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

” رئیس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران ” : نقش این کمیته بیشتر نظارتی است .

” رئیس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران ” : نقش این کمیته بیشتر نظارتی است .

*خانه احزاب ۷ کمیته دارد که یکی از آنها کمیته نظارت بر انتخابات است. این کمیته مدتی تعطیل بود اما با نزدیک شدن به انتخابات دوباره فعال شده است.

*به باور من حتماً نامزد اصلاح طلبان باید عضو یکی از احزاب همسو باشد. اولویت ما نامزدهای حاما است اگرچه با احزاب همسو و اصلاح طلب در ائتلاف هستیم.

 

 

 

تهران-ایرنا-رئیس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران گفت: درباره حدود اختیارات خانه احزاب در انتخابات قانونی وجود ندارد؛ کمیته انتخابات در «تعامل» با سایر نهادهای مجری و ناظر بیشتر نقش نظارتی در انتخابات ایفا می کند.

«احمد حکیمی پور» در گفت وگویی درباره نخستین جلسه کمیته انتخابات خانه احزاب و همچنین انتخاب وی به همراه «محمدحسین قائدشریف» و «جعفرآئین پرست» به عنوان هیأت رئیسه این کمیته گفت: خانه احزاب ۷ کمیته دارد که یکی از آنها کمیته نظارت بر انتخابات است. این کمیته مدتی تعطیل بود اما با نزدیک شدن به انتخابات دوباره فعال شده است.
دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) درباره رویکرد انتخاباتی این تشکل اصلاح طلب خاطرنشان کرد: به باور من حتماً نامزد اصلاح طلبان باید عضو یکی از احزاب همسو باشد. اولویت ما نامزدهای حاما است اگرچه با احزاب همسو و اصلاح طلب در ائتلاف هستیم.
وی یادآور شد: ابتدا باید نامزدهای خود را برای انتخابات روز دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی شناسایی کنیم تا پس از احراز صلاحیت به انتخاب آنها کمک کنیم. در حوزه‌های انتخابیه که نامزد نداریم از داوطلبان احزاب همسو حمایت می‌کنیم.
حکیمی پور با بیان اینکه احزاب باید پاسخگوی عملکرد اعضای خود باشند، تاکید کرد: از نامزدهای احزاب اصلاح طلب حمایت می‌کنیم و به هیچ وجه از اشخاص حقیقی، منفرد و غیرحزبی پشتیبانی نخواهیم کرد.

هیأت رئیسه کمیته انتخابات خانه احزاب ایران روز گذشته مشخص شد. در این جلسه که با حضور ۲۶ تن از ۲۰ تشکل سیاسی برگزار شد؛ احمد حکیمی پور به عنوان رئیس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران، محمدحسین قائدشریف از کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در جایگاه نایب رئیس اول، جعفرآئین پرست از حزب مستقل و اعتدال ایران اسلامی نایب رئیس دوم و صفر اسلامی از انجمن اسلامی معلمان به عنوان دبیر کمیته انتخاب شدند.
 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *