دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

رایزنی زلنسکی با رئیس شورای اروپا پیرامون بحران اوکراین

رایزنی زلنسکی با رئیس شورای اروپا پیرامون بحران اوکراین

من و شارل میشل، رئیس شورای اروپا درباره اوضاع کنونی پیرامون اوکراین و کاهش تنش‌ها از طریق تمامی چهارچوب‌های موجود گفت‌وگو کردیم. ما مشغول انجام تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای صلح و ادامه همکاری‌های عملی در تمامی حوزه‌ها هستیم.

رئیس جمهور اوکراین و رئیس شورای اروپا در تماسی تلفنی درباره اوضاع کنونی پیرامون اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در توییتی گفت: من و شارل میشل، رئیس شورای اروپا درباره اوضاع کنونی پیرامون اوکراین و کاهش تنش‌ها از طریق تمامی چهارچوب‌های موجود گفت‌وگو کردیم. ما مشغول انجام تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای صلح و ادامه همکاری‌های عملی در تمامی حوزه‌ها هستیم.

شارل میشل نیز گفت: من با زلنسکی تماس تلفنی برقرار کردم و بار دیگر بر همبستگی قوی اتحادیه اروپا با اوکراین تاکید کردم.

نیروهای روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی به منطقه دونباس در شرق اوکراین حمله مرده و شبه‌جزیره کریمه را به مسکو الحاق کردند.

در حال حاضر گفته می‌شود که روسیه هزاران نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین بسیج کرده است و همین امر باعث ایجاد نگرانی‌هایی دال بر احتمال یک حمله نظامی دیگر روسیه به اوکراین شده است.

آمریکا و متحدانش نسبت به یک حمله قریب‌الوقوع هشدار داده‌اند و روسیه را تهدید کرده‌اند که چنین کاری پیامدهای بسیار جدی به همراه خواهد داشت.

با این حال، مسکو ضمن رد این مساله که برای حمله به اوکراین آماده می‌شود، تاکید دارد که نیروهایش برای انجام مانور در آنجا مستقر شده‌اند.

رهبران جهان در روزهای اخیر سفرها و تماس‌های تلفنی متعددی با هدف کاهش تنش‌ها انجام داده‌اند.

در حالی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به کی‌یف سفر کرده‌اند، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار است روز دوشنبه به مسکو و روز سه‌شنبه به کی‌یف سفر کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز قرار است به زودی به ترکیه سفر کند؛ ترکیه‌ای که پیشنهاد داده میزبان نشست صلح‌آمیز اوکراین-روسیه باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *