یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

رای‌زنی هیات آمریکایی با اشرف غنی در تاشکند پیرامون امنیت افغانستان

رای‌زنی هیات آمریکایی با اشرف غنی در تاشکند پیرامون امنیت افغانستان

کاخ سفید اعلام کرد، یک هیات آمریکایی به رهبری مشاور امنیت داخلی رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه افغانستان در تاشکند، پایتخت ازبکستان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و دانیل روزنبلوم، سفیر آمریکا در ازبکستان به الیزابت شروود-رندال، مشاور امنیت داخلی رئیس جمهور آمریکا پیوستند. این هیات با اشرف غنی، رئیس جمهور و محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و درباره اوضاع امنیتی موجود در این کشور جنگ‌زده، حمایت آمریکا از نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغان و حمایت دیپلماتیک از یک سازش سیاسی مذاکره شده برای این درگیری‌ها مذاکره کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این هیات آمریکایی شامل نمایندگانی از شورای امنیت ملی کاخ سفید، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا بودند و با سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز دیدار و درباره امنیت منطقه‌ای برای افغانستان و عملیات مقابله با تروریسم مذاکره کردند.

کاخ سفید افزود: شروود-رندال این فرصت را داشت تا با شوکت میرضیایف، رئیس جمهوری ازبکستان و میزبان این کنفرانس دیدار کند و نشست‌های دوجانبه‌ای نیز با مقامات ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار کرد تا فرصت‌های مناسب برای تقویت امنیت در منطقه را شناسایی کنند، به نگرانی‌های امنیتی بپردازند و برای ریشه‌کن کردن پاندمی کرونا واکسیناسیون‌ها را افزایش دهند.

همزمان با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ماه مه، طالبان حملات خود را افزایش داده و در هفته‌های اخیر افغانستان شاهد افزایش خشونت‌ها بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *