جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

روز قدس؛ همصدایی جهانیان علیه شمر زمان

روز قدس؛ همصدایی جهانیان علیه شمر زمان

 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، روز همصدایی جهانیان علیه جانیانی به نام رژیم صهیونیستی است که این روزها با اقدامات وحشیانه اش روی هر جنایتکاری را در تاریخ بشریت سفید کرده است.

به گزارش ایرنا، امروز آخرین جمعه ماه سراسر برکت رمضان است؛ همان روزی که امام راحل (ره) با درایت خود آن را به روزجهانی قدس نامگذاری کرد و بعد از گذشت چهار دهه هنوز از شور و شعور راهپیمایی اش کاسته نشده است.

این روز تجلی اتفاق نظر همه آزادی خواهان و پیروان ادیان الهی بر محو اسراییل یا همان غده سرطانی است که بیش از هفت دهه وحشیانه ترین جنایت ها را علیه بشریت در پس سکوت سرد مجامع بین المللی انجام داده است.

این اتفاق نظر برای نابودی اسراییل و حمایت از آرمان فلسطین محدود به نقطه خاصی نیست بلکه نمود این همصدایی را می‌توان تا دل روستاهای ایران اسلامی هم دید به گونه ای که هم در روستاهای مرزی جرگلان در این روز فریاد مرگ بر اسراییل سرداده می شود و هم در مرکز استان طنین عدالت خواهی مظلومان غزه شنیده می شود.

اقشار مختلف مردم کشور به سیاق هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با شور و اشتیاق به خیابان‌ها می آیند تا یک بار دیگر نشان دهند که آرمان‌ قدس همچنان در اولویت نخست مسلمانان سراسر جهان است.

آری امروز مردم روزه دار در جای جای ایران اسلامی می آیند تا جهانی را مبهوت ظلم‌ستیزی و مظلوم نوازی خود کنند از شرق تا غرب گرفته تا شمال و جنوب، علیه رژیم منحوس صهیونیستی شعار می دهند و انزجار خود را از تمامی زیاده خواهان عالم اعلام می کنند.

چرا روز قدس اهمیت دارد

مراسم روز جهانی قدس هر سال گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان را به همراه دارد و تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت های مسلمان و کل بشریت به شمار می رود.

جنایت های سران صهیونیست و اقدامات نژادپرستانه آنها در برخورد با ملت های مسلمان منطقه بویژه ملت فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس خود جلوه ای از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن این جنایت ها و تقبیح خوی نژادپرستانه و ضد بشری صهیونیست ها است.

همبستگی هر ساله با مساله فلسطین و قدس شریف تقویت روحیه مبارزاتی ملت فلسطین بویژه اهالی قدس را در برابر تجاوزگریها و دسیسه های صهیونیست ها علیه این شهر مقدس و مسجد مبارک الاقصی را به همراه داشته است به گونه ای که جلوه های آن در مقاومت مردمی کنونی در جای جای فلسطین قابل مشاهده است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ این روز را برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیست در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند.

سعید وحیدی

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *