دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

سردار سلیمانی: آبادانی ایران با تلاش گروه‌های جهادی شتاب می‌گیرد

سردار سلیمانی: آبادانی ایران با تلاش گروه‌های جهادی شتاب می‌گیرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه تلاش‌های گروه‌های جهادی طی دو سال اخیر آزمونی برای آنها بود، گفت: این تلاش‌ها نشان داد می‌توان مسیر آبادانی را سرعت بخشید. وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی مردم سالاری الگو است، گفت: تشکیل بیش از 5 هزار گروه جهادی در استان فارس نشانگر این است که ظرفیت خوبی در این حوزه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار سلیمانی امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج و افتتاح هزاروچهارصدمین روستای آبرسانی شده توسط گروه‌های جهادی در استان فارس با تبریک هفته بسیج به بسیجیان، اظهار داشت: ظرفیت خوبی در بسیج مردمی ایجاد شده است و از آنجا که مردم در صحنه‌های مختلف باید نقش داشته باشند فعالیت‌های بسیجی ضروری است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی مردم سالاری الگو است، گفت: تشکیل بیش از 5 هزار گروه جهادی در استان فارس نشانگر این است که ظرفیت خوبی در این حوزه وجود دارد.

او اتفاقات و فعالیت‌های گروه‌های جهادی طی دو سال اخیر را آزمونی برای گروه‌های جهادی عنوان کرد و افزود:  این تلاش‌ها نشان داد مسیر آبادانی را می‌توان سرعت بخشید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تامین آب شرب چهار هزار روستا اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا این تعداد باید افزایش یابد تا همه روستاها آبرسانی شوند.

وی همچنین اجرای نهضت اسفالت بین مزارع را یکی دیگر از اقدامات موثر گروه های جهادی دانست و بر ادامه آن تاکید کرد.

10 هزار رشته قنات احیا می‌شود  

در ادامه رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز در سخنانی استان فارس را استان برتر در بحث طرح های اقتصادی، محرومیت زدایی، اشتغال‌زایی و … عنوان کرد و گفت:  اگر بخواهیم کار‌ مردمی انجام دهیم، بسیج بهترین مسیر است.

سردار زهرایی همچنین از احیای ۱۰ هزار رشته قنات توسط گروه‌های جهادی خبر داد که در دست انجام است.

احداث بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکن محرومین در فارس

فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: در استان فارس در موضوع راه روستایی بین مزارع و گلزار شهدا اقدامات خوبی انجام شده است؛ در این بخش در مجموع سه هزار کیلومترمربع آسفالت و زیرسازی راه‌ها انجام شده که بخشی با همت بسیج سازندگی و بخشی هم با همیاری نمایندگان و دیگر نهادها انجام شده است.

به گفته سردار یدالله بوعلی، در موضوع مسکن، بیش از یک هزار و 200 مسکن با همکاری سپاه احداث شده است.

وی افزود: همچنین پیش‌بینی شده بود که با همکاری شهرداری شیراز مرمت یک هزار واحد مسکونی در مناطق محروم در دستور کار قرار گیرد که تاکنون 700 واحد مرمت و تحویل شده است.

بوعلی با بیان اینکه در موضوع آبرسانی هم بیش از 70 درصد کارِ پیش‌بینی شده، انجام شده و بقیه تا دهه فجر به پایان می‌رسد، یادآور شد: بجز پروژه‌های قرارگاه امام حسن (ع)، با تعامل با فرمانداری‌ها کار آبرسانی به 40‌ روستا نیز به سرانجام رسیده است.

گفتنی است در سطح استان فارس بیش از پنج هزار گروه جهادی فعال وجود دارد که در حوزه‌های مختلف و تخصصی برای رفع محرومیت تلاش می‌کنند.

پایان پیام/ن

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *