دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - Monday 20 May 2024

سودای جدایی‌طلبی شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی از اسرائیل

سودای جدایی‌طلبی شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی از اسرائیل

یک وب‌سایت اسرائیلی امروز در گزارشی از برنامه مقامات شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی برای اعلام جدایی از «اسرائیل» به دلیل ناکامی تل‌آویو در مقابل حملات حزب‌الله خبر داد.
فارس؛ «در روز استقلال، مقامات شمال تشکیل کشور الجلیل و جدایی از اسرائیل را اعلام می‌کنند». این بخشی از گزارش امروز وب‌سایت اسرائیلی واللا در خصوص نارضایتی شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی از عملکرد تل‌آویو در جبهه شمالی در مقابل مقاومت لبنان است. صهیونیست‌ها هر ساله در تاریخ چهاردهم ماه می، اعلام استقلال موجودیت جعلی رژیم اسرائیل توسط دیوید بن گوریون را جشن می‌گیرند، تاریخی که یک روز بعد از آن به «یوم النکبه» (فاجعه اشغال فلسطین) معروف است. وب‌سایت واللا امروز گزارش داد که این اعلام جدایی شهرک‌نشینان صهیونیست، با اقدامات تکمیلی برنامه‌ریزی‌شده‌ای همراه خواهد بود. این اقدام مقامات شهرک‌های شمالی پس از نادیده گرفتن وضعیت امنیتی در جبهه شمالی توسط کابینه نتانیاهو صورت می‌گیرد.
این در حالی است که به گزارش رسانه‌های اسرائیلی حدود ۸۰ هزار شهرک‌نشینی که از شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی گریخته‌اند، «بدون هیچ چشم‌اندازی برای بازگشت به منازلشان» آواره‌اند، ضمن اینکه کابینه نتانیاهو در خصوص تصویب بودجه وعده داده شده برای تقویت و بازسازی این شهرک‌ها تعلل می‌کند. روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز نوشت که روسای ده‌ها شهرک تخلیه شده از خط مقدم جبهه شمالی، در حال گفت‌وگو برای اعمال فشار بر تل‌آویو برای یافتن راهکاری برای بحران این شهرک‌ها و دور کردن خطر موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله هستند.
این در حالی است که کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که حزب‌الله لبنان اخیرا استفاده از پهپادها را افزایش داده و با موشک‌های ضدتانک ساختمان‌ها را هدف قرار می‌دهد. پهپادهای انتحاری حزب‌الله همه قواعد را برهم زده و ارتش تل‌آویو هیچ راه حلی برای آن ندارد. این شبکه همچنین گزارش داد که کمتر از 40 درصد از اسرائیلی‌ها بر این باورند که تل‌آویو در جنگ کنونی پیروز خواهد شد. ##اسرائیل #جدایی‌طلبی #شهرک‌نشینان #حزب‌الله
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *