یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - Sunday 28 April 2024

سی ان ان : نبود شهود، استیضاح ترامپ را نمایشی خواهد کرد

سی ان ان : نبود شهود، استیضاح ترامپ را نمایشی خواهد کرد

*رئیس جمهوری آمریکا قرار است در دادگاهی محاکمه شود که توسط جمهوریخواهان هدایت می شود، این درحالی است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام تلاش دارد تا تیم خود را برای ارسال مصوبه استیضاح به سنا آماده کند، تاخیری که در این شرایط،  دادگاه را به طرف دیگری دیکته می کند.

تهران – ایرنا – در آستانه ارائه مصوبه استیضاح دونالد ترامپ به مجلس سنا که اکثریت آن با جمهوریخواهان است، فراخواندن شهود مهمترین اقدام دموکرات‌ها است و به نظر می رسد، حضور نیافتن این شهود می‌تواند دادگاه ترامپ را به دادگاهی نمایشی تبدیل کند.

تارنمای خبری سی‌ان‌ان روز سه شنبه دراین باره نوشت: رئیس جمهوری آمریکا قرار است در دادگاهی محاکمه شود که توسط جمهوریخواهان هدایت می شود، این درحالی است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام تلاش دارد تا تیم خود را برای ارسال مصوبه استیضاح به سنا آماده کند، تاخیری که در این شرایط،  دادگاه را به طرف دیگری دیکته می کند.

سی‌ان‌ان ادامه می دهد: این دادگاه قرار است تا رویکرد افکار عمومی آمریکا را نسبت به رسوایی های رئیس جمهوری آمریکا شکل دهد، فردی که امیدوار است برای دومین بار وارد کاخ سفید شود و سرنوشت سنا در انتخابات ماه نوامبر ۲۰۲۰میلادی(سیزدهم آبان۱۳۹۹) در گرو آن خواهد بود.

این رسانه خبری آمریکایی در این گزارش تاکید می کند: نانسی پلوسی هرآنچه در توان دارد به کار می برد تا کاخ سفید  را در “بیم و هراس”  قرار دهد، قرار است دموکرات های حاضر در مجلس نمایندگان تا روز چهارشنبه افرادی که باید مصوبه استیضاح ترامپ را به سنا ارائه دهند و از جمله رئیس این هیات را برگزیده و به آنها رای دهند.

بنابراین گزارش استیضاح ترامپ که بصورت دادگاهی در صحن مجلس سنا برگزار خواهد شد به ریاست قاضی کل دیوان عالی فدرال آمریکا  “جان رابرتس” خواهد بود.

تارنمای خبری این رسانه تصویری آمریکایی نوشت: هیچ تردیدی در این واقعیت وجود ندارد که ترامپ در باشگاه  روسای جمهوری متخلف قرار گرفته است، باشگاهی که دو عضو آن روسای جمهوری “اندرو جانسون، ۱۸۶۵-۱۸۶۹”  (Andrew Johnson) و “بیل کلینتون” هستند.

سی‌ان‌ان  در ادامه افزود: بحث ها بین دموکرات ها و جمهوریخواهان بر سر حضور شهود در جلسات استیضاح ترامپ برای این دو حزب بسیار حائز اهمیت است، چراکه دموکرات ها امیدوارند تا با فرخواندن شهودی که دراین تحقیقات همکاری کردند و دیگر شهود، بتوانند نشان دهند تا چه اندازه این رئیس جمهوری فاسد و فاقد مسئوولیت  است تا رای دهندگان مردد را به هراس و تفکر وا دارند.

این گزارش نوشت: مقاومت جمهوریخواهان در این مورد بخصوص “میچل مک کانل” سناتور ایالت کنتاکی که رهبر اکثریت حزب جمهوریخواه در سنا  است، متهم به سرپوش گذاردن بر چنین رئیس جمهوری متخلفی خواهد شد.

بنابراین گزارش چاک شومر رهبر اقلیت حزب دموکرات در مجلس سنا روز دوشنبه ۲۳ دی ماه دراین مورد هشدار داد که بیشتر مردم آمریکا  ترامپ را می شناسند که از حقیقت هراس دارد، بنابراین دادگاهی بدون تمامی حقایق و فاکتورهای لازم، مسخره و بیهوده خواهد بود و حکم یک دادگاه نمایشی نیز، حکمی پوچ خواهد بود.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را تصویب کردند.

نانسی پلوسی اندک زمانی پس از تصویب لایحه استیضاح ترامپ در صحن مجلس نمایندگان درپاسخ به خبرنگاران درباره عدم ارسال فوری این لایحه به مجلس سنا گفت: (در واقع) خواسته ما ارسال استیضاح است، اما باید منتظر ماند و دید در آن سو (مجلس سنا) قرار است چه رخ دهد.

روند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه او با “ولودومیر زلنسکی” رئیس‌جمهوری اوکراین در اوایل مهرماه آغاز و سوم مهرماه متن کامل آن منتشر شد. این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مردادماه) بود. پیامدهای این افشاگری سبب شد تا پنجم مهرماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان از مجموع ۴۳۵ نفر، آغاز فرآیند استیضاح ترامپ را خواستار شوند.

براساس متن این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ از زلنسکی خواسته بود تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکراتش انجام دهد که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود؛ ترامپ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *