یکشنبه 07 مرداد 1403 - Sunday 28 July 2024

شکل‌گیری جبهه ضداسرائیلی در فرانسه در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک

شکل‌گیری جبهه ضداسرائیلی در فرانسه در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک

یک قانونگذار فرانسوی روز یکشنبه در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک گفت، دیپلمات‌های فرانسه باید کمیته بین‌المللی المپیک را تحت فشار قرار دهند تا اهتزاز پرچم و پخش سرود اسرائیل ممنوع شود.
 یک قانونگذار چپ فرانسوی روز یکشنبه گفت که به دلیل حمله رژیم اسرائیل به غزه نباید ورزشکاران اسرائیلی حاضر در المپیک 20224 مورد استقبال قرار گیرند. به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «توماس پورتس»، قانونگذار فرانسوی به دلیل این اظهارات مورد انتقاد برخی سیاستمداران حزب چپ و همچنین یک گروه بزرگ یهودی- فرانسوی قرار گرفته است.
پورتس در گردهمایی در حمایت از فلسطینی‌ها گفت:«هیات و ورزشکاران اسرائیلی در پاریس مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.»او خواستار شکل گیری یک ائتلاف در این زمینه شد.
به گزارش فارس پورتس گفت:«دیپلمات‌های فرانسه باید کمیته بین‌المللی المپیک را تحت فشار قرار دهند تا اهتزاز پرچم و پخش سرود اسرائیل ممنوع شود.»پورتس افزود:«زمان پایان دادن به معیارهای دوگانه فرا رسیده است.»به دنبال این سخنانف یک گروه یهودی ماجرای ورزشکاران اسرائیلی در بازی‌های المپیک مونیخ را به یاد ‌آورد.فرانسه اینک در بالاترین وضعیت امنیتی خود قرار گرفته و خود را آماده میزبانی از میلیون‌ها بازدید کننده، ورزشکار و سران جهان در طول بازی‌های المپیک تابستانی پاریس است که از روز جمعه آغاز می‌شود، می‌کند.کمیته سازماندهی پاریس 2024 تضمین داده است که اقدامات بی سابقه برای ایمن سازی بازی‌ها از جمله استقرار 30000 پلیس و ژاندارم اجرا خواهد شد. علاوه بر این، بین 17000 تا 22000 مامور امنیتی خصوصی در تاسیسات المپیک و مناطق محل اسکان هواداران مستقر می‌شوند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *