جمعه 14 اردیبهشت 1403 - Friday 03 May 2024

حاج احمد غرباء از پیشکسوتان دوران دفاع مقدّس در گفتگو با رسانه کشوری ” رواپرس ” : افراد مدعّی با خودشان و مردم صادق باشند

حاج احمد غرباء از پیشکسوتان دوران دفاع مقدّس در گفتگو با رسانه کشوری ” رواپرس ” : افراد مدعّی با خودشان و مردم صادق باشند

 

*عمده مشکلات شهر ما نشات گرفته از حضور دلّالان سیاسی و اقتصادی در کنار میدان داری عقبه های سیاسی و قدرت هایی از اهلان و نااهلان و نامحرمان هم از جبهه مدعیّان به انقلاب ( اصولگرا ) و هم از مدعیّان جریان اصلاح طلب می باشد که همواره بجای تمرکز بر حفظ آسایش سیاسی و امنیت روانی و حفظ ارزش های اخلاقی ، معنوی ، بهبود شرایط و رفاه مردم و توسعه شهرستان اهداف خود را دنبال می کنند .

*اینکه فرماندار محترمی که یکسال است آمده که کار کند بماند یا برود در دراز مدّت سر سوزنی از مشکلات شهرمان را حل نخواهد کرد ، باید افراد مدعّی با خودشان و مردم صادق باشند ،  امروز دیوار کوتاه فرماندار محترم ( با عرض معذرت از ایشان ) است ؛ باقی موارد توپ در زمین کیست ؟

 

 

رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “ ( دارای مجوز انتشار 3 زبانه فارسی _ عربی و انگلیسی ، مفتخر به انتشار بیش از 28 هزار مقاله ، یادداشت ، گزارش و … ، ملی و بین المللی ) .

 

 شهید عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ « قدرت الله غرباء »

 

به قلم مدیر مسئول :

روزهای گذشته در خلال برگزاری مراسم باشکوه ایّام شهادت حضرت صدیقه طاهره ( س ) در دارالشّهدای پاکدشت فرصتی دست داد تا پیرامون مسائل جاری شهرستان در نشستی نه چندان مطوّل با صدیق ارجمند ، همکلاسی دوران عتیق ، کارشناس حقوق و بچّه محل دلسوز ارزش های این انقلاب سترگ برادر « حاج احمد غرباء » از پیشکسوتان دوران طلایی و تاریخ ساز دفاع مقدّس ، فعّال فرهنگی _ اجتماعی و عضو دوره چهارم شورای شهرستان پاکدشت ، برادر شهید عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ « قدرت الله غرباء » مشکلات را مرور از اندیشه هایش منتفع گردم ، با توجّه به اشراف و وقوف کامل ایشان به شرایط موجود و فضای حاکم بر سپهر اجتماعی شهر همچنین رفاقت بیش از چهل و اندی ساله امان ، خالی از لطف ندیدم نقطه نظرات مشارالیه را از طریق این رسانه رسمی و کشوری پر مخاطب با آن عزیزان به اشتراک گذارم .

آنانکه از گذشته های دور قرابت صمیمانه را چه در عرصه دوران دفاع و چه … ، با ایشان تجربه نموده اند به نیکی بر این مطلب صحّه می گذارند که « حاج احمد » سرشار از دغدغه مردم مداری و حفظ ارزش هاست آنهم با اُسلوبِ خاصِ خوانش و گویش منحصر بفرد خودش ، با صراحت می گوید نه چپ هستم نه راست ؛  از این بازی هایی هم که برای مردم سودی ندارد هم خسته است و هم به شدّت متنفّر ، خود را در این راستا بسیجی محض و تابع مطلق از فرامین و ولایت حضرت آقا می داند ، به گفته خودش از شبه جریانات مصلحت اندیشِ انحصارطلبی که علیرغم تعدّد بسیار اندکشان علاوه بر انتقاد ناپذیر بودن خود را خیر مطلق زمانه می دانند بری می جوید .  این شما و این ماحصل گعده ی بی آلایش ما.

تکلمه ؛

 این رسانه به پاس احترام به اندیشه ی ناب فرهنگ جهاد و شهادت و تکریم افکار عمومی نسبت به انتشار این مصاحبه اقدام نموده است ؛ بدیهی است پاسخگویی حقوقی موارد منتسب به مصاحبه شونده به عهده ایشان می باشد .

 

 

 

 

 

ضمن عرض سلام و گرامیداشت ایّام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و پاسداشت جانباز آسمانی « حاج علیرضا پازوکی » .

در پاسخ به این سوال در خصوص موانع پیشرفت و ترقّی اهداف فرهنگی _ سیاسی _  اقتصادی و اجتماعی در پاکدشت معتقدم عمده مشکلات شهر ما نشات گرفته از حضور دلّالان سیاسی و اقتصادی در کنار میدان داری عقبه های سیاسی و قدرت هایی از اهلان و نااهلان و نامحرمان هم از جبهه مدعیّان به انقلاب ( اصولگرا ) و هم از مدعیّان جریان اصلاح طلب می باشد که همواره بجای تمرکز بر حفظ آسایش سیاسی و امنیت روانی و حفظ ارزش های اخلاقی ، معنوی ، بهبود شرایط و رفاه مردم و توسعه شهرستان اهداف خود را دنبال می کنند .

اعتقاد دارم عمده چالش ها  و ناهنجاری های سیاسی شهرمان در تنش ها ، کشمکش ها و یارکشی های قدرت طلبانه ای جای دارد که نه تنها با مرام شهدا انطباقی ندارد بلکه موجبات یاس و ناامیدی مردم ، تضعیف نظام ، خدشه به راه و مرام شهدا را در شهرستان فراهم آورده است .

در پاسخ به ذکر مصادیق ، یادآوری وقایع اخیر انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر پاکدشت و فضای غالب شهرستان بیانگر نابسامانی هایی است که گفته شد ، سوالات زیادی از جمله موارد ذیل اذهان شهروندان را به خود مشغول نموده است :

1 ) مگر تبعات اجرایی و روانی یک انتخابات محلی باید چه مدّت زمانی شاکله امورات اجرایی شهر را تحت الشّعاع قرار دهد ؟

2 ) آیا متولّیان امر برگزارکننده انتخابات شوراها در مراحل مقدّماتی دوره های بعد ، از تجربیّات این دوره و دوره های قبلی درس گرفته اند ؟

3 ) اگر برگزاری انتخابات دوره ششم شوراها در پاکدشت درست بود چرا نفرات دیگر جایگزین شده و می شوند ؟

4 ) اگر روند طی شده صحیح نبوده است چرا با گذشت ببش از چند ماه و پس از معرفی ، تحلیف ، آغاز بکار و اشراف نسبی بر کار و امور محوّله ، نفرات می باید جای خویش را به افراد جایگزین بسپارند ؟ اتلاف زمان و انرژی فردی و اجتماعی این امر چگونه توجیه می شود ؟

5 ) آیا اقبال مردم در کارهای جاری و اجرایی شهر در خروج یا ماندگاری نفرات فعلی ، ورود یا عدم ورود نفرات جدید یا ترکیبی از نفرات یاد شده است ؟

6 ) و …

پاسخ به سوالات بالا و موارد مشابه مسلتزم شناخت کامل از شرایط حاکم بر شهرستان می باشد ، مشکل شهر ما امروز این نیست که این تعداد از فلان گروه یا بهمان جریان در شورای اسلامی شهر باشند یا نباشند ، چه کسانی وارد و چه نفراتی خارج شوند ؟

مشکل آنجاست که عدّه ای قدرت طلب مدّعی در مقاطع مرتبط با انتخابات شورا با خط کشی ، یار کشی و … ، در تمامی دوره ها در پی کسب منافع خود می باشند ( با ادای احترام کامل نسبت به شخصیّت  افراد مستقل و کارآمد که در تمامی دوره ها در انجام وظیفه ذاتی خود موثّر بوده اند ) و بی اعتنا به حقوق معنوی و ارزش های اخلاقی ای که با خون صدها هزار شهید جلیل القدر دوران دفاع مقدّس و مدافع حرم ، ایثارگران و خانوده های صبورشان بدست آمده است  ؛ خدا وکیلی این حق خانواده های شهدا _  ایثارگران است ؟

 

 

در شرایطی که استکبار جهانی در خیالی خام تمامی همّت خود را بکار بسته است که بی اعتمادی اجتماعی عمومی را نسبت به مسئولان نظام مقدّس جمهوری اسلامی گسترش دهد نباید ما با عملکردمان توطئه دشمن را خنثی کنیم ؟

در روزهای اخیر و در ذیل انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهرستان صدور حکم بدوی قضایی در شعبه 45 دیوان عدالت اداری نسبت به انفصال موقّت فرماندار مردمی پاکدشت توجّه همگان را به خود جلب نمود ، در این روند مقام محترم صادر کننده حکم صادره را مُرّ قانون ، فرماندار محترم نیز اعتقاد به لازم الاجرا بودن تدابیر بالادستی اداری خود دارد ؛ نتیجه وارده هم هرچه باشد ازنظر بنده و تمامی مردم پاکدشت بسیار محترم است.

همانطور که عرض کردم مشکلات پاکدشت به تفکّر منفعت طلبانی بر می گردد که نگاهشان در تمامی برنامه های اعلامی متوجّه خودشان است و بس ؛ اینکه فرماندار محترمی که یکسال است آمده که کار کند بماند یا برود در دراز مدّت سر سوزنی از مشکلات شهرمان را حل نخواهد کرد ، باید افراد مدعّی با خودشان و مردم صادق باشند ،  امروز دیوار کوتاه فرماندار محترم ( با عرض معذرت از ایشان ) است ، باقی موارد توپ در زمین کیست ؟

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *