دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

صدر تحت قلمرو تازه‌کارها/ بدشانسی رحمان رضایی در ثانیه‌های آخر

صدر تحت قلمرو تازه‌کارها/ بدشانسی رحمان رضایی در ثانیه‌های آخر

۶ سرمربی برای نخستین بار در لیگ برتر روی نیمکت تیم‌هایشان نشستند که حاصل عملکرد این تازه‌واردها ۲ پیروزی، یک تساوی و ۳ شکست بود.

به گزارش ایسنا، لیگ بیستم در حالی هفته نخست خود را با ۷ بازی پیگیری کرد که ۶ تیم حاضر در لیگ امسال از مربیانی استفاده کردند که برای نخستین بار هدایت یک تیم لیگ برتری را برعهده گرفتند که نکته جالب در خصوص این ۶ تیم، تهرانی نبودن آن‌ها است که این نشان می‌دهد در شهرهایی جز پایتخت، به مربیان جوان بیشتر بها داده می‌شود.

صدر تحت قلمرو تازه‌کاران

دو تیم فوتبال شهرخودرو و نساجی توانستند در هفته اول با نتیجه مشابه ۳ بر صفر رقبای خود را شکست دهد. سید مهدی رحمتی بعد از کسب تجربه در آسیا، در نخستین بازی اش با شهرخودرو در لیگ، توانست در دیداری خانگی با ۳ گل ماشین‌سازی را بدرقه کند تا خیلی زود نتایج کسب شده توسط نماینده مشهد در آسیا را به دست فراموشی بسپارد. امین قاسمی‌نژاد ستاره تیم رحمتی بود و با به ثمر رساندن ۲ گل از سه گل تیمش، زمینه‌ساز این پیروزی شد. جدایی ستاره‌هایی چون میلاد سرلک، محمدحسین مرادمند، سعید صادقی و محمدرضا خلعتبری هم مانع از نتیجه‌گیری تیم رحمتی نشد تا هواداران مشهدی دوباره بتوانند به دروازه‌بان فصل گذشته و سرمربی فعلی تیمشان اطمینان کنند.
دیگر تیمی که فرارتر از انتظار ظاهر شد، نساجی مازندران بود. آلومینیوم اراک فصل گذشته در لیگ یک نشان داده بود در خانه به راحتی باج نمی‌دهد اما وحید فاضلی که پیش از شروع فصل او هم قرار بود به همراه سایر دستیاران محمود فکری، از نساجی به استقلال کوچ کند در این تیم ماندنی شد و توانست ارمغان۳ امتیازی در هفته اول برای قائمشهری‌ها داشته باشد. شرایط نساجی در نقل و انتقالات هم همانند شهرخودرو بود و این تیم بسیاری از بازیکنان تاثیرگذار خود مانند علی‌اصغر عاشوری، محمد میری، علیرضا حقیق و روح‌الله باقری را از دست داد اما تاکتیک‌های فاضلی مانع از این شد تا هواداران شمالی این کمبودها را در هفته اول حس کنند.

بدشانس مانند رحمان سری‌آیی!

به قول گزارشگر شبکه اصفهان، رحمان سری‌آیی که برای نخستین بار حضور به عنوان سرمربی را روی نیمکت یک تیم لیگ برتری تجربه می‌کند، ثانیه‌هایی را تا کسب نخستین ۳ امتیاز خود در تاریخ لیگ برتر فاصله نداشت اما اشتباه داور و گرفتن یک پنالتی غلط(به زعم بسیاری از کارشناسان داوری) سبب شد تا ساسان انصاری ذوق رضایی و دستیارانش را کور کند. ذوب‌آهن با رحمان رضایی نیمه نخست را بازنده به رختکن رفت اما صحبت‌ها و تغییر تاکتیک او باعث شد تا اصفهانی‌ها به بازی برگردند و ۲ بر یک از حریف خود پیش بیفتند که یک بدشانسی آن‌ها را از امتیازهای کامل این مسابقه محروم کرد.

شروع ناامیدکننده تیم نویدکیا مقابل سرمربی سابق

محرم نویدکیا یکی دیگر از مربیان جوانی است که لیگ بیستم، نخستین تجربه مربیگری او در بالاترین سطح فوتبال ایران است. او پیش از شروع لیگ و با سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته بود عملکرد خوبی را رقم بزند اما برخلاف رحمتی موفق نشد از آن تجربه به خوبی در لیگ استفاده کند و در همین قدم اول مغلوب قلعه‌نویی و تیمش شد.

وحید بیاتلو، سرمربی ماشین‌سازی دیگر مربی جوانی بود که کارش را با شکست در لیگ برتر آغاز کرد و صحبت‌های تندش در نشست خبری پس از بازی، خیلی زود او را وارد حواشی لیگ کرد. او و تیمش در حالی قافیه را به شهرخودرو باختند که تیم رقیب هم از مربی تازه‌کار روی نیمکت خود بهره می‌برد.
مس رفسنجان محمد ربیعی مقاومت خوبی را مقابل استقلال در همین‌هفته اول نشان داد و حتی از لحاظ کیفیت بازی، پا به پای استقلال جنگید اما تجربه کم بازیکنان و کادرفنی در بالاترین سطح فوتبال ایران باعث شد تا آن‌ها قافیه را به آبی‌های پایتخت و محمود فکری ببازند. البته نمایش شاگردان ربیعی برای هواداران کرمانی امیدوارکننده بود و آن‌ها می‌توانند به امتیازگیری تیمشان در هفته‌های آینده دلخوش باشند و این به شرطی تحقق پیدا می‌کند که ربیعی بتواند از همین مسابقات نخست خود در لیگ برتر تجربه کسب کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *