دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

ظریف: نامه تروئیکای اروپا، لاپوشانی بی‌کفایتی آنها در اجرای برجام است

ظریف: نامه تروئیکای اروپا، لاپوشانی بی‌کفایتی آنها در اجرای برجام است
*نمایندگان سه کشور اروپایی از گوترش خواستند تا در گزارش بعدی، به  شورای امنیت در مورد اینکه فعالیت موشکی بالستیک ایران “ناسازگار” با قطعنامه این شورا در تأیید توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است، اطلاع دهد.
*جدیدترین نامه تروئیکای اروپایی به دبیرکل سازمان ملل درمورد موشک های (ایران)، ‌ اقدامی باطل و از روی استیصال است تا بی کفایتی خودشان را در اجرای حداقلی ترین تعهدات شان ذیل برجام را لاپوشانی کنند.

تهران – ایرنا – محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه (۱۴ آذر ۹۸) با انتشار توئیتی، به نامه اتهام‌آمیز تروئیکای اروپایی به سازمان ملل در مورد ایران واکنش نشان داد و این نامه را اقدامی باطل و از روی استیصال برای لاپوشانی بی‌کفایتی این کشورها در اجرای تعهدات برجامی‌شان دانست.

ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: جدیدترین نامه تروئیکای اروپایی به دبیرکل سازمان ملل درمورد موشک های (ایران)، ‌ اقدامی باطل و از روی استیصال است تا بی کفایتی خودشان را در اجرای حداقلی ترین تعهدات شان ذیل برجام را لاپوشانی کنند.

وی در ادامه این توییت آورد: اگر تروئیکای اروپایی درپی اندکی اعتبار جهانی است، ‌ می تواند با اعمال حق حاکمیت به جای تسلیم شدن در برابر قلدری آمریکا، شروع کند.

نمایندگان سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در سازمان ملل روز چهارشنبه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل مدعی شدند که موشک‌های بالستیک ایران توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارد که این امر برخلاف درخواست شورای امنیت از تهران است. ۹۱۰۹

نمایندگان سه کشور اروپایی از گوترش خواستند تا در گزارش بعدی، به  شورای امنیت در مورد اینکه فعالیت موشکی بالستیک ایران “ناسازگار” با قطعنامه این شورا در تأیید توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است، اطلاع دهد.

به رغم آنکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ در تصمیمی یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد، اما پنج عضو دیگر شورای امنیت یعنی فرانسه، انگلیس، روسیه و چین همچنان از برجام حمایت می‌کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *