چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

عربستان درباره دست داشتن عراق در حملات موشکی قصه‌بافی می‌کند

عربستان درباره دست داشتن عراق در حملات موشکی قصه‌بافی می‌کند

کارشناس نظامی لبنانی، روایت‌هایی که می‌گویند موشک‌هایی که ریاض را هدف قرار دادند، از کشوری غیر از یمن شلیک شده بودند، بعید دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری المعلومه، امین حطیط، کارشناس نظامی لبنانی اعلام کرد، ریاض، به منظور کاهش جایگاه مقاومت یمن، عراق را متهم به شلیک موشک‌ها به سمت عربستان می‌کند.

حطیط در ادامه افزود، آمریکا یک سیستم نظارتی ماهواره‌ای بسیار پیچیده در اختیار دارد و می‌تواند به طور دقیق مکان شلیک موشک‌ها را تعیین کند.

وی همچنین تصریح کرد: ایالات متحده اگر متوجه شود موشک‌های انصار الله از سمت “ایران” یا کشوری غیر از آن شلیک شده باشد، هرگز سکوت نخواهد کرد و آنچه روایت انصارالله را تقویت می‌کند این است که آنها کسانی هستند که این موشک‌ها را شلیک کردند.

حطیط در خصوص دلیل اشاره ضمنی عربستان به اینکه عراق یا “ایران” شاید منبع شلیک این موشک‌ها باشند، گفت: ریاض به این داستان‌بافی‌ها متوسل می‌شود تا از میزان قدرت روزافزون یمنی‌ها بکاهد.

این کارشناس نظامی لبنانی همچنین اظهار کرد، عربستان امروز در یک وضعیت گیج‌کننده و آشفته‌ای قرار دارد و روزی را در نظر دارد که در مقابل ملتش اعتراف خواهد کرد که یمن دارای قدرت بالستیک است و این مسأله «خودکشی در برابر ملتش» است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *