سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

عضویت یکی از برجسته‌ترین مدافعان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شورای جدید حاکمیت سودان

عضویت یکی از برجسته‌ترین مدافعان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شورای جدید حاکمیت سودان

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان یکی از برجسته‌ترین مدافعان عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را به عنوان عضو شورای جدید حاکمیت منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، «ابوالقاسم محمد برطم» نماینده سابق پارلمان سودان در دوره حکومت عمر البشیر، پس از عضویت در شورای جدید حاکمیت انتقالی به دستور عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورا، مجددا به منصب سیاسی بازگشت.

ابوالقاسم محمد برطم که یکی از برجسته‌ترین مدافعان عادی سازی سریع روابط با اسرائیل به شمار می‌رود، در دوره ریاست جمهوری عمر البشیر به مدت چهار سال عضو مستقل پارلمان سودان بود و در سال ۲۰۱۹ پس از سرنگونی حکومت البشیر، سیاست را ترک کرد.

برطم مسؤولیت مقدمات و تدارکات قبلی برای تشکیل هیئتی متشکل از شخصیت‌های سودانی جهت سفر به فلسطین اشغالی با هدف تسریع در روند عادی سازی بین دو طرف را بر عهده داشت.

روزنامه عبری «تایمز اسرائیل» پیشتر به نقل از ابوالقاسم برطم نوشته بود که ماموریت این هیئت روی روابط “فرهنگی و انسانی” سودان و اسرائیل متمرکز خواهد بود و نه روابط سیاسی یا اقتصادی.

تلویزیون دولتی سودان روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان، شورای جدید حاکمیت انتقالی را در این کشور تشکیل داده است.

این نهاد از زمان سرنگونی حکومت عمر البشیر رئیس جمهوری سابق و برکنار شده سودان در سال ۲۰۱۹، مشترکا با دولت غیرنظامی، قدرت را در دست داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *