دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

فدراسیون جهانی والیبال: پیگیر مشکل ورود تیم ملی ایران به شیکاگو هستیم .

فدراسیون جهانی والیبال: پیگیر مشکل ورود تیم ملی ایران به شیکاگو هستیم .

*«امیر خوش خبر» سرپرست تیم ملی والیبال ایران در مصاحبه ای ابراز داشت آنها ضمن جداسازی اعضای تیم از سایر مسافران و اسکورت آنها توسط پلیس فرودگاه پرخاشگرانه با ما رفتار می‌کردند و هیچ توضیحی نمی‌دادند. در نهایت، ما را به قسمت کنترل پاسپورت بردند.
*این نهاد بین المللی با اشاره به ناخرسندی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران از رفتار زشت ماموران فرودگاه شیکاگو افزود: هرچند تعداد زیادی از اعضای هیات ایرانی برای مدت غیرمعمول معطل نشدند اما آنهایی که معطل شدند به طرز قابل درکی ناراحت هستند.

 

 

 

 

 

نیویورک- ایرنا- فدراسیون جهانی والیبال بر پیگیری رفتار نامناسب ماموران فرودگاه شیکاگو با اعضای تیم ملی ایران تاکید کرد و گفت این موضوع را با مقام‌های آمریکایی مطرح می کنیم.

‌روابط عمومی این نهاد بین المللی روز سه شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره واکنش فدراسیون جهانی والیبال به برخورد به دور از پروتکل های میزبانی آمریکا در فرودگاه شهر شیکاگو تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار این مساله در آینده، با مقام‌های آمریکایی تماس گرفته و شکایت ایران را مطرح خواهیم کرد.

این فدراسیون افزوده است: فدراسیون جهانی والیبال در جریان گزارش‌های مربوط به مشکلاتی که تیم ملی والیبال ایران در زمان ورود به فرودگاه شیکاگو با آنها روبرو شد، قرار دارد.

در این جوابیه یادآوری شده است: پیش از ورود آنها، این فدراسیون با میزبانان این مسابقه شامل «کمیته بین المللی المپیک»، «کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده» و «سازمان والیبال ایالات متحده» از نزدیک در تماس بود تا اطمینان یابد که هیات ایرانی فرایند ورود بی دردسری را داشته باشند.

این نهاد بین المللی با اشاره به ناخرسندی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران از رفتار زشت ماموران فرودگاه شیکاگو افزود: هرچند تعداد زیادی از اعضای هیات ایرانی برای مدت غیرمعمول معطل نشدند اما آنهایی که معطل شدند به طرز قابل درکی ناراحت هستند.

فدراسیون جهانی والیبال اضافه کرد: فدراسیون جهانی والیبال این موضوعات مطرح شده را با مقام های مربوطه در میان خواهد گذاشت تا از تکرار آن در رویدادهای ورزشی آتی در ایالات متحده جلوگیری شود.

این نهاد ورزشی بین المللی با ستایش از تیم والیبال جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تیم ایران اکنون با آرامش در محل اقامت خود استقرار یافته است و اطمینان داریم آنها نقش کلیدی در ایجاد مرحله نهایی خاطره انگیز و هیجان آور این لیگ والیبال که یک گردهمایی وزرشی جهانی است، ایفا خواهد کرد.

مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال از بامداد چهارشنبه به وقت تهران در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا آغاز می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران بامداد شنبه از تهران راهی شیکاگو شد تا در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به میدان برود. کاروان تیم ایران پس از حدود ۳۰ ساعت به شیکاگو رسید اما در این فرودگاه با رفتار نامناسب پلیس روبرو شد.

در این خصوص، «امیر خوش خبر» سرپرست تیم ملی والیبال ایران با اشاره به جداسازی اعضای تیم از سایر مسافران و اسکورت آنها توسط پلیس فرودگاه، به ایرنا گفت: آنها پرخاشگرانه با ما رفتار می‌کردند و هیچ توضیحی نمی‌دادند. در نهایت، ما را به قسمت کنترل پاسپورت بردند.

سرپرست تیم ملی والیبال ایران در جواب این سوال که آیا این رفتار بر روحیه بازیکنان اثر منفی داشته است، اظهار داشت: این ماجرا در روحیه تیم اثر بسیار بدی داشت. تیم ما همچون مجرمان نشسته بود و مابقی تیم‌ها از جلویمان رد می‌شدند. تقریباً همه ما از این مساله رنجیده ایم و هر روز تصویر آن جلوی چشم ما حاضر است.

خوش خبر همچنین از ارسال نامه رسمی به فدراسیون جهانی والیبال، کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون والیبال آمریکا خبر داد و گفت: در نامه‌هایی که فدراسیون والیبال ایران ارسال کرده است، به شدت نسبت به رفتار آمریکایی‌ها اعتراض کرده اند که با روح ورزشی سازگار نیست و اگر می‌دانند مأموران آنها چنین رفتاری را مرتکب خواهند شد، نباید درخواست میزبانی می‌کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *