دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - Monday 20 May 2024

قاسمپور: استقلال شانس اول قهرمانی است

قاسمپور: استقلال شانس اول قهرمانی است

کارشناس فوتبال گفت: استقلال تقریبا از ابتدای فصل صدرنشین لیگ بوده و اکنون هم شانس اول قهرمانی است.
ابراهیم قاسمپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد کورس قهرمانی استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: استقلال تقریبا از ابتدای فصل صدرنشین لیگ برتر بوده و تا الان هم نتایج خیلی خوبی گرفته است. استسقلال ثبات داشته و نسبت به سپاهان و حتی پرسپولیس فراز و نشیب کمتری داشته است. اگر چه استقلال اکنون فقط یک امتیاز از پرسپولیس بیشتر دارد و این صدرنشینی خیلی شکننده است اما سرنوشت قهرمانی دست خود استقلال است و با 4 برد دیگر قهرمان خواهد شد. با این حال پرسپولیس منتظر لغزش استقلال است و فوتبال هم قابل پیش بینی نیست. وی افزود: همین سه شنبه شب پاری سن ژرمن با آن همه ستاره ای که داشت نتوانست دورتموند را شکست بدهد هرچقدر هم زد به در بسته و تیر دروازه خورد. اکنون استقلال و پرسپولیس هم در کورس قهرمانی هستند ولی حوادث فوتبالی غیرقابل پیش بینی است و هر اتفاقی ممکن است در این 4 هفته رخ بدهد.قاسمپور در مورد درخشش بازیکنان ازبکستانی استقلال و پرسپولیس گفت: فوتبال ازبکستان هم پیشرفت کرده و با گذشته قابل قیاس نیست ولی متاسفم بگویم که فوتبال ما پایه و اساس درستی ندارد! آکادمی های باشگاه های بزرگ ما مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز، فولاد خوزستان و حتی سپاهان چند بازیکن را دراین سال ها به لیگ برتر معرفی کرده اند؟بازیکنانی که در لیگ برتر بدرخشند و پدیده شوند! .
وی افزود: حالا خوب است که خریدهای خارجی استقلال و پرسپولیس در این فصل بازیکنان با کیفیتی هستند در همین دیدار استقلال با ذوب آهن بازیکنان خارجی کار را برای استقلال در آوردند و باعث پیروزی تیم شان شدند. در پرسپولیس هم بازیکنان با کیفیت خارجی جذب شده اند. در گذشته شاهد خریدهای خارجی بودیم که حتی در ترکیب تیم ها قرار نمی گرفتند. فوتبال ما پول دارد و زیاد هم دارد اما هرز می رود ودرجاهایی هزینه می شود که نباید بشود یا متاسفانه باید بگویم بخور بخور! درآن زیاد است! اسمی از کسی یا تیمی نمی آورم اما این شرایط هست.قاسمپور با اشاره به درخشش بازیکنانی مثل طارمی و قائدی گفت: این بازیکنان خودجوش رشد کرده اند در بوشهر و خوزستان بازیکنان خوبی داریم اما متاسفانه روی آنها سرمایه گذاری نمی شود. زمانی آبادان و خوزستان قطب فوتبال ایران بودند و شهر خودم آبادان بازیکن صادر می کرد اما اکنون به دلیل شرایط باشگاه ها و حتی مدارس فوتبال این وضعیت بازیکنان ما شده است. در شهر کرج در مدرسه یکی از بازیکنان سابق تیم های بزرگ نوه ام را فرستادم، چند باری از دور وضعیت مدرسه فوتبال را دیدم، آن بازیکن سابق خودش مشغول نوشیدن چای بود و چند فرد 18 و 19 ساله را گذاشته بود که به فوتبال آموز 8 ساله آموزش فوتبال بدهد! خود آن 19 ساله بغل پا بلد نبود بزند چطور می خواهد به کسی دیگر بغل پا یاد بدهد؟!
وی تاکید کرد: در کشورهای حوزه خلیج فارس عربستان و امارات و قطر روی بازیکنان پایه سرمایه گذاری می کنند اما در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد. آنطور که من شنیده ام فقط 3 درصد بودجه باشگاه ها صرف تیم های پایه می شود که آن هم سمبلیک است! در اروپا و سایر کشورها 28 تا 30 درصد بودجه باشگاه صرف تیم های پایه می شود. از طرفی دیگر در گذشته بچه ها در شهرهای مختلف مثل آبادان که شهر خودم است بچه ها در تیر و مرداد و اوج گرما حتی پابرهنه دنبال توپ می دویدند اما این روزها بچه ها پای پی اس فور و فایو و کامپیوتر می نشینند!نتیجه اش این می شود که فوتبال ما بازیکن با کیفیت بالا ندارد. اصل فوتبال تکنیک و تاکتیک بازیکنان است و موارد علمی هم وارد فوتبال شده اما فوتبال بدون بازیکن با کیفیت جذابیتی نخواهد داشت.بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درمورد دلیل افت فوتبال خوزستان گفت: باشگاهی مثل نفت آبادان حتی اگر پول هم داشته باشد جذب بازیکنان شاخص برایش کاری سخت است بخاطر شرایط آب و هوایی و… اما شرایط اهواز کمی بهتر است ولی استقلال خوزستان هم شاید توان مالی زیادی نداشته باشد اما باشگاه فولاد خوزستان هم پول دارد و هم امکانات ولی متاسفانه عدم مدیریت مناسب این شرایط را برایش رقم زده است. بازیکنانی به این تیم آمدند که فوتبالشان تمام شده بود و باید در لیگ های پایین تر بازی میکردند. فولاد چوب عدم مدیریت صحیح خود را خورده که اکنون به این روز افتاده است بازیکنانی بی کیفیت جذب تیم شده اند و …که همان مشکلات مدیریت نامناسب بوده است#استقلال #پرسپولیس #لیگ‌برتر
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *