پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - Thursday 02 May 2024

قرنطینه پناهجویان در یونان از بیم شیوع کرونا

قرنطینه پناهجویان در یونان از بیم شیوع کرونا

*به گزارش خبرگزاری رویترز از آتن، وزارت مهاجرت یونان روز یکشنبه اعلام کرد که فرد مبتلا به همراه خانواده خود در کمپ مالاکاسا در کنار صدها پناهجوی دیگر زندگی می کند. این فرد به بیمارستانی در آتن منتقل شده است.

تهران – ایرنا – یونان دومین اردوگاه پناهجویان در این کشور را درپی ابتلای یک شهروند افغان به ویروس کرونا، قرنطینه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آتن، وزارت مهاجرت یونان روز یکشنبه اعلام کرد که فرد مبتلا به همراه خانواده خود در کمپ مالاکاسا در کنار صدها پناهجوی دیگر زندگی می کند. این فرد به بیمارستانی در آتن منتقل شده است.

بررسی ها در مورد تماس ها و ارتباطات وی ادامه می یابد، زیرا بخش بهداشت و سلامت یونان درصدد است منشا این ویروس را ردیابی کند.

مقام های یونانی روز پنجشنبه گذشته نیز کمپ ریتسونا در مرکز یونان را پس از مثبت بودن آزمایش کرونای ۲۰ نفر در آن، قرنطینه کردند.

این کمپ، اولین مرکز این چنینی در یونان بود که کرونا در آن شیوع یافته است.

یونان دروازه اصلی به اتحادیه اروپا برای بیش از یک میلیون پناهجویی بود که از درگیری در کشورهایشان در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ می گریختند.

در حال حاضر، بیش از ۱۱۰ هزار نفر در کمپ های پناهجویان در یونان به سر می برند که ۴۰ هزار نفرشان در کمپ های شلوغ در جزایر یونانی مستقر هستند.

«نوتیس میتاراچی» وزیر امور مهاجرت یونان گفت: تعداد مهاجران و پناهجویان خیلی زیاد است، از اینرو مسلم است که مواردی از ابتلا مورد تائید قرار گیرد.

وی افزود: ما یک طرح فوق العاده در دستور کار داریم، اما اجرای آن در جزایر، دشوارتر است.

هنوز هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کمپ های واقع در جزایر یونانی به ثبت نرسیده است.

دولت محافظه کار یونان درنظر دارد همه کمپ های موجود در این جزایر را با بازداشتگاه های محصور جایگزین کند، اما این طرح با مخالفت مقام های محلی و ساکنان جزایر که خواستار برچیده شدن این اردوگاه ها هستند، رو به رو شده است.

گروه های امدادرسان ضمن هشدار در مورد خطر شیوع سریع ویروس کرونا در میان پناهجویان، خواستار تخلیه این کمپ ها شده اند.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در یونان اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند ماه) به ثبت رسید. از آن زمان به بعد، یک هزار و ۶۷۳ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ و ۶۸ مورد مرگ و میر در این کشور تائید شده است.

یونان قرنطینه سراسری اعمال و ورود افراد از کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا و همچنین آلمان، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا را ممنوع اعلام کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *