یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

لاوروف: نظم تحمیلی غرب باعث اختلاف نژادی در جهان می‌شود

لاوروف: نظم تحمیلی غرب باعث اختلاف نژادی در جهان می‌شود

ما قاطعانه “نظم مبتنی بر قوانین نواستعماری” تحمیل شده توسط ائتلاف غربی به رهبری ایالات متحده را رد می کنیم ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیاست های مخرب و مداخله جویانه غرب در عرصه بین المللی، گفت: نظم تحمیلی غرب در عرصه بین الملل باعث ایجاد اختلاف نژادی می‌شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه امروز شنبه طی یک سخنرانی ویدئویی برای انجمن جهانی دیپلمات‌های جوان تاکید کرد که مسکو به اصول اولیه منشور سازمان ملل پایبند است و همواره از تنوع فرهنگی افراد و حق آنها برای مشخص کردن مسیر خود حمایت کرده است.

لاوروف در این راستا بیان کرد که مسکو در حال گسترش و تعمیق “همکاری مثمر ثمر با اکثریت قریب به اتفاق اعضای جامعه جهانی است که بیش از ۸۰ درصد از جمعیت کره زمین را تشکیل می دهند.”

وی در ادامه با اشاره به نظم تحمیلی غرب بر عرصه جهانی گفت: ما قاطعانه “نظم مبتنی بر قوانین نواستعماری” تحمیل شده توسط ائتلاف غربی به رهبری ایالات متحده را رد می کنیم.

به اعتقاد وزیر خارجه روسیه، این نظم باعث اختلاف نژادی در جهان می‌شود و امتیاز آن برای گروهی از کشورهاست که حق انجام هر کاری را دارند و بقیه کشورهای دنیا نیز مجبور به پیروی از آنها و خدمت به منافعشان هستند.

لاوروف هشدار داد که جاه طلبی‌های کشورهای منحصر به فرد برای حل مسائل خود به قیمت هزینه کردن از دیگران هرگز نتیجه نداده و این “سیاست های مخرب” امروز محکوم به شکست است. به گفته این وزیر روسی، بازیگران قدرتمند و مستقل در آسیا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا به تازگی سیاست خارجی ملی را دنبال می‌کنند و نتایج چشمگیری در حوزه‌های مختلف به دست آورده‌اند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که در حال حاضر چند قطبی عینی وجود دارد و نمی‌توان این واقعیت ژئوپلیتیکی را نادیده گرفت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *