یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

مادورو: رزمایش نظامی در مرز کلمبیا برای محافظت از قلمرو ونزوئلا است

مادورو: رزمایش نظامی در مرز کلمبیا برای محافظت از قلمرو ونزوئلا است
رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن تأکید بر اینکه برای محافظت از شهروندان این کشور کاملاً آمادگی دارند، گفت که رزمایش نظامی در مرز کلمبیا با هدف محافظت از قلمرو ونزوئلا و نه تهدید کشورهای دیگر در حال انجام است.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که رزمایش‌های گسترده کشورش در نزدیکی مرز کلمبیا تنها با هدف محافظت از قلمرو ونزوئلا برگزار می‌شود و به هیچ عنوان تهدیدی برای هیچ‌کس نیست.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره برگزاری رزمایش‌های نظامی کشورش در مرز کلمبیا گفت: «ما هیچ کس را تهدید نمی‌کنیم.ارتش ونزوئلا هرگز برای تهدید یا حمله به قلمرو کشوری دیگر، فراتر از مرزهای کشور خود پا نگذاشته است و هرگز چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. ایده اصلی نیروهای مسلح ما، راهبرد دفاعی است…اما در شرایطی که ما نیاز به محافظت از شهروندان خود از طریق سلاح داشته باشیم، ونزوئلا کاملاً آماده و مجهز است».

هفته گذشته، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۹ سپتامبر (۱۹ شهریور تا ۶ مهرماه) رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای در نزدیکی مرز کلمبیا برگزار خواهند کرد و گفت ونزوئلا در بازه زمانی برگزاری رزمایش، سامانه‌های دفاع هوایی خود را در مرز کلمبیا مستقر خواهد کرد.

دولت ونزوئلا، کلمبیا را به ایجاد یک گروه شبه نظامی برای مقابله با دولت ونزوئلا متهم و اعلام کرد که اسناد این پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال خواهد کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۸، «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخت. این درحالیست که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور چند ماه قبل از این تصمیم واشنگتن طی برگزاری یک انتخابات قانونی به قدرت رسیده بود.

از آن زمان دولت آمریکا به همراه برخی کشورهای منطقه به دنبال براندازی حکومت مادورو هستند و در این راه انواع و اقسام نقشه‌ها و توطئه‌ها از جمله تحریمهای سنگین اقتصادی، کودتا و.. را مورد آزمایش قرار داده‌اند که همه آنها با شکست مواجه شده است.

هفته گذشته «جیمز استوری» کاردار آمریکا در کلمبیا گفته بود: «آنچه که آمریکا (در ونزوئلا) می‌خواهد مداخله نظامی نیست بلکه یک راه حل سیاسی، صلح جویانه و دموکراتیک براساس قانون اساسی ونزوئلا است.»

اظهارات این دیپلمات آمریکایی درباره عدم مداخله نظامی درحالی منتشر شده است که اخیرا رسانه‌ها از طرح محاصره دریایی ونزوئلا از سوی آمریکا و همچنین وجود گروههای شبه نظامی مورد حمایت آمریکا در کلمبیا برای سرنگونی دولت مادورو خبر داده‌اند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *