یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - Sunday 05 May 2024

محمود عباس: اسرائیل نمی‌تواند برای کسی صلح و ثبات به ارمغان بیاورد

محمود عباس: اسرائیل نمی‌تواند برای کسی صلح و ثبات به ارمغان بیاورد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای کسی صلح، امنیت و ثبات ایجاد کند و مسئولیت حفاظت از صلح و قانون بین‌المللی بر عهده سازمان ملل است.

 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، غور اردن و شمال بحرالمیت به اراضی اشغالی را محکوم می‌کنیم و در صورت الحاق هر بخشی از اراضی فلسطینی به اراضی اشغالی، تمامی توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل را لغو می‌کنیم.

وی افزود: ما به قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی پایبند هستیم، اما اسرائیل به هیچ توافقنامه‌ای پایبند نیست و جامعه جهانی باید این رژیم را به احترام به مشروعیت و قوانین بین‌المللی وادار کند.

محمود عباس خاطرنشان کرد: روند صلح در سایه بی‌توجهی آمریکا به مسئولیت‌های بین‌المللی، حقوقی، سیاسی و اخلاقی خود و انکار آنها و همچنین تشویق رژیم اشغالگر به انکار تمامی توافقنامه‌ها، اعتبار خود را از دست داده و تحقق راه حل دو کشوری را دور از دسترس کرده است.

این مقام فلسطینی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن رد طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به “معامله قرن” تأکید کرد: ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

وی گفت: از امروز به بعد نخواهیم پذیرفت که تصمیم درباره روند صلح تنها به یک کشور اختصاص داشته باشد و به محض بازگشت به فلسطین، دعوت به برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، شورای قانونگذاری و شورای ملی در قدس، کرانه باختری و نوار غزه خواهم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اموال کسر شده توسط رژیم صهیونیستی نیز عنوان کرد: اسرائیل بخش‌هایی از اموال ما را بلوکه کرده و همین مساله موجب تشدید رنج ملت فلسطین شده است. با این وجود ما هرگز در مقابل آن تسلیم نخواهیم شد و به مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز در برابر رژیم اشغالگر ادامه می‌دهیم.

منبع :ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *