دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - Monday 29 April 2024

مربی تیم ملی: در سال ۱۳۹۹ هیچ اتفاقی برای تیم ملی فوتبال زنان نیفتاد

مربی تیم ملی: در سال ۱۳۹۹ هیچ اتفاقی برای تیم ملی فوتبال زنان نیفتاد

مربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: در سال گذشته هیچ اتفاقی برای تیم ملی فوتبال زنان نیفتاد، تنها اتفاق خوب در این سال انتخاب نایب رییس جدید فدراسیون فوتبال بود.

مریم حسن زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به بحران کرونا مسابقات لیگ برتر برگزار شد اما نسبت به سال‌های گذشته لیگ خیلی جذابی نداشتیم زیرا مسابقات با تیم‌هایی که در یک سطح هستند گروه بندی شده بود و نمی‌شد تا جذابیت لیگ را ببینیم. در هر صورت بازیکنان، مربیان و باشگاه‌ها خیلی زحمت کشیدند و سرمایه گذاری کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هیچ اتفاقی برای تیم ملی فوتبال زنان نیفتاد، گفت: تنها اتفاق خوب در این سال انتخاب نایب رییس جدید فدراسیون فوتبال بود. شهره موسوی از آنجایی که مدیر باشگاه بود می‌داند که چه کار سختی را در پیش دارد.

وی افزود: در فوتبال و فوتسال زنان تیم‌های خوبی داریم و در رده‌های پایه نتایج خوبی کسب کردیم. در فوتبال جزو ۱۰ نفر برتر آسیا بودیم.

مربی تیم ملی فوتبال زنان یادآور شد: تیم ملی فوتبال زنان نیاز به اردوها، برنامه ریزی و سرمایه گذاری بیشتر دارد و باید به مسابقات برون مرزی بسیاری اعزام شود.

وی ادامه داد: باید از پتانسیل مربیان باشگاه هم برای رشد فوتبال زنان به نحو احسنت استفاده کرد. در واقع سال ۹۹ فرصت خوبی برای فکر کردن درباره همه مسایل فوتبال و یک توقف بود. می‌شد بهتر درباره آینده تصمیم گرفت و برنامه ریزی قوی داشت.

وی خاطرنشان کرد: حتما نایب رییس جدید فدراسیون فوتبال برنامه و ایده خوبی برای فوتبال زنان دارد و برایش اهمیت دارد تا برنامه‌های خود را پیاده و به فوتبال زنان کمک کند. ۲۵ سال است که فوتبال زنان راه افتاده و باید بتوانیم داشته‌های خود را ارتقا دهیم. قشنگی فوتبال به این است تا با همین نفرات یک پله بالاتر بروند.

حسن زاده تصریح کرد: در سالی که گذشت هر چند بازی ملی نداشتیم اما چند بازیکن توانستند لژیونر شوند. اگر در لیگ برتر تعداد تیم‌ها را کم و در یک گروه قرار دهیم جذابیت بازی‌ها هم بیشتر می شود.

وی افزود: هر چند با توجه به بحران کرونا خیلی خوب بود که مسابقات لیگ برتر برگزار شد. فوتبال یکی از گرانترین رشته‌هاست و هزینه‌های آن زیاد است و با این وضعیت باید به باشگاه‌ها به خاطر سرمایه گذاری تبریک گفت.

وی ادامه داد: امیدواریم سال آینده باشگاه‌های بزرگ مثل پرسپولیس و استقلال به تیم داری در فوتبال زنان بپردازند. باید از فولاد خوزستان و سپاهان و ذوب آهن برای تیم داری در بخش زنان تشکر کنیم. باید این موضوع در تیم‌های بزرگ هم رخ دهد تا تیم ملی قوی‌تری داشته باشیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *