جمعه 28 اردیبهشت 1403 - Friday 17 May 2024

مربی خارجی والیبال زنان چند سال زمان می‌خواهد؟

مربی خارجی والیبال زنان چند سال زمان می‌خواهد؟

یک مربی والیبال معتقد است مربی خارجی در صورتی می‌تواند به والیبال زنان ایران کمک کند که قراردادی بلندمدت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون والیبال ایران به تازگی برای هدایت تیم ملی زنان به دنبال جذب یک مربی خارجی است. در این راستا الکساندرا کمپدلی ایتالیایی به عنوان گزینه اصلی فدراسیون قرار است ۳۰ آذر وارد ایران شود تا بررسی‌های خود را انجام دهد و در صورت توافق نهایی، قرارداد امضا کند.

مریم هاشمی، مربی والیبال در مورد جذب این گزینه به ایسنا گفت: اگر همانگونه که گفته شده این خانم را با مشاوره آقای ولاسکو انتخاب کرده‌ باشند، حتما می‌تواند به والیبال ما کمک کند چون آقای ولاسکو یکی از تاثیرگذارترین مربیان دنیاست و حتما فرد توانمندی را معرفی می‌کند. حضور یک مربی خارجی باعث خوشحالی است چون والیبال زنان ما نیاز به تغییراتی عمده مخصوصا در کارهای تاکتیکی دارد. شاید این مربی توانایی ایجاد این تغییرات را داشته باشد. البته امیدوارم از مربیان ایرانی هم در کنارش استفاده کنند. از طرفی باید تمام رده‌های سنی را زیر نظر داشته باشد، یعنی برنامه کلی را بدهد و مربیان ایرانی اجرا کنند.

او به لزوم حضور طولانی مدت مربی خارجی در ایران اشاره و بیان کرد: یک مربی تا متوجه ارتباط با بازیکنان ایرانی، جایگاهشان، نوع تمرینات و وضعیت بدنی‌شان شود، یک سال زمان می‌برد. بنابراین به نظرم قرارداد باید بین سه تا پنج سال باشد و از او هم تاییدیه و برنامه سه تا پنج ساله درخواست کنند تا سرمایه‌گذاری و شناسایی استعداد کند، در مسابقات لیگ حضور داشته باشد و با برنامه‌ای خوب پیش برود.

سرمربی تیم والیبال زنان سایپا در ادامه به عملکرد تیم خود در نیم‌فصل اول که با هشت برد، یک باخت و ۲۳ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت، اشاره کرد و گفت: سطح مسابقات از سال‌های قبل بهتر است و تیم‌ها به هم نزدیک هستند. حداقل چهار، پنج تیم رقابت نزدیکی دارند و بقیه هم تلاش می‌کنند تا جایگاه خود را ارتقا دهند. ما با اینکه از جام باشگاه‌ها برگشتیم و ۱۵ روز استراحت کردیم، در نیم فصل اول خوب پیش رفتیم اما هنوز نقاط ضعفی داریم که باید روی آن کار کنیم. در این مدت فشار زیادی به بازیکنان آوردیم و شدت تمرینات را بالا بردیم تا برای نیم فصل دوم و در نهایت پلی‌آف موفق باشیم، چون پلی‌آف اهمیت بالایی دارد و سرنوشت قهرمانی را مشخص می‌کند.

او در مورد رقابت سایپا با تیم ذوب‌آهن که به قهرمانی نیم‌فصل رسید اشاره و بیان کرد: ذوب‌آهن سابقه زیادی دارد و بازیکنانش سال‌ها با هم کار کرده‌اند. از طرفی امسال دو بازیکن ملی‌پوش به تیم خود اضافه کرده که خیلی به این نیم کمک کردند و یکی از عوامل برد مقابل  ما بودند. با این حال والیبال قابل پیش‌بینی نیست و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا ذوب‌آهن را شکست بدهیم. مطمئن باشید در دور برگشت سایپا را به شکل دیگری خواهید دید.

سرمربی تیم والیبال زنان سایپا در مورد پخش اینترنتی والیبال زنان، گفت: این یکی از بهترین اتفاقاتی است که برای والیبال افتاد. فدراسیون کاری بزرگ انجام داد و جای خوشحالی دارد. در مسابقات اول تعداد بازدیدکنندگان کم بودند اما رفته‌رفته بیشتر شدند و در بازی پایانی تعداد زیادی مسابقه را  آنلاین تماشا کردند. این برای جذب اسپانسر، دیده شدن بازیکنان و آشنایی با سطح والیبال زنان خیلی مهم است. فکر می‌کنم اگر مثبت پیش برویم، شاید بتوانیم در سال‌های آینده پخش تلویزیونی مسابقات را داشته باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *